Jump to content
Annons

Söker nån att samarbeta med via internet


ewroL

Recommended Posts

Hej.

Jag sjunger.

Du spelar ett instrument (piano eller gitarr).

Som vi sedan gör videos av och laddar upp för allmän visning på youtube.

Jag är en newbie i detta område, men hoppas att det ska gå vägen ändå.

Här är en video jag laddat upp, där jag sjunger via en HD-webcam. Funderar på att skaffa mig bättre utrustning, dvs. en systemkamera (1080p) för detta ändamål.

http://www.youtube.com/watch?v=HTz8XaHIyR0

Om du är på, skriv här.

Redigerat av ewroL
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns ett uttryck som ibland används i musiksammanhang "Kill your darlings". Med andra ord kan man nå ännu högre höjder om man faktiskt provar på något man inte alls tänkt sig från början i musikaliska sammanhang. Varför göra något som många andra redan gör?

Om ewoL väljer att frångå sin princip kanske jag/vi är intresserade av ett sammarbete men jag vill lyssna hemma istället för på jobbet för att bilda mig en mer rättvis uppfattning först.

Addictive Drums i all ära men en riktig trummis är mer intressant att lyssna på och han/hon har förhoppningsvis bättre koll på trummor än vad jag/vi har som inte själva spelar trummor. Letar faktiskt efter en trumslagare också men där är kravet att trummslagaren skall spela in i MIDI och inte audio, så Niklas J Blixt, har du möjlighet att spela in via MIDI får du gärna skicka ett PM till mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det finns ett uttryck som ibland används i musiksammanhang "Kill your darlings". Med andra ord kan man nå ännu högre höjder om man faktiskt provar på något man inte alls tänkt sig från början i musikaliska sammanhang. Varför göra något som många andra redan gör?

Om ewoL väljer att frångå sin princip kanske jag/vi är intresserade av ett sammarbete men jag vill lyssna hemma istället för på jobbet för att bilda mig en mer rättvis uppfattning först.

Addictive Drums i all ära men en riktig trummis är mer intressant att lyssna på och han/hon har förhoppningsvis bättre koll på trummor än vad jag/vi har som inte själva spelar trummor. Letar faktiskt efter en trumslagare också men där är kravet att trummslagaren skall spela in i MIDI och inte audio, så Niklas J Blixt, har du möjlighet att spela in via MIDI får du gärna skicka ett PM till mig!

Hej.

OK, vad tänkte du dig?

Vad jag tänkte mig är att man spelar in sina instrument med högkvalitetskamera, 1080p, själv använder jag en studio webcam för tillfället, och att man sedan lägger ihop dessa i ett videoredigeringsprogram och får det att se någorlunda snyggt ut...

Såklart måste låten vara färdigställd först, alternativt att man mimar/fejkar inspelningen, för att underlätta och göra låten bättre.

Redigerat av ewroL
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi söker en sångare, som sticker ut och har en egen röst, men några tankar om att delta för min del i en video finns inte och jag har svårt att tänka mig att övriga medlemmar har sådana önskemål. Vi är med andra ord inte intresserade av att spela in musikvideos utan vill mest få till musiken. Vill du kan jag skicka några låtar som du kan lyssna på och återkomma om du gillar musiken. Givetvis raderar du låtarna utan att sprida de vidare om du väljer att inte deltaga.

Skulle vara tacksamt om du skickar mig ett PM, eller lägg upp här, ditt val, en låt med sång helt utan vibrato så får vi höra hur du låter på "riktigt".

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du.. Vet inte vilket fack vi skall placera musikstilen men skit samma. Rock/pop/någonting.

Tackar för visat intresse. Tyvärr är inte din röst vad vi söker till vår musik men jag/vi önskar dig all lycka och välgång i framtiden 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Skön röst du har!

Som sagt jag är gärna med och samarbetar, kan mer än gärna lägga lite minimalistiskt och stämmningsfullt trumspel på någon låt om så önskas!

Har du Skype/MSN?

Vi kanske kan göra en låt ihop ändå!

Har inte fått något napp på det instrument jag sökte efter, så trummor blir ett andrahandsalternativ. Men det kan säkert låta bra ändå!

Min brorsa spelar gitarr, fast han bor 6 mil ifrån mig och har varken internet eller möjlighet till inspelning. Mest söker jag någon som spelar piano, tycker det är vackert nämligen. Skulle vilja kunna det själv.

Har du hört nån låt med bara sång och trummor? Funkar det överhuvudtaget, eller skulle det låta torrt?

Redigerat av ewroL
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du Skype/MSN? Vi kanske kan göra en låt ihop ändå! Har inte fått något napp på det instrument jag sökte efter, så trummor blir ett andrahandsalternativ. Men det kan säkert låta bra ändå! Min brorsa spelar gitarr, fast han bor 6 mil ifrån mig och har varken internet eller möjlighet till inspelning. Mest söker jag någon som spelar piano, tycker det är vackert nämligen. Skulle vilja kunna det själv. Har du hört nån låt med bara sång och trummor? Funkar det överhuvudtaget, eller skulle det låta torrt?

Jag tänket att det behöver inte nödvändigtvis bara vara sång och trummor, även om det kanske skulle fungera om man vill göra något som sticker ut. Men risken är att det låter "ofärdigt" eller vad jag ska säga.

Men varför inte göra som du har gjort här med låtarna fast med den skillnaden att jag lägger på trummor??

Och jag har Skype.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett uttryck som ibland används i musiksammanhang "Kill your darlings". Med andra ord kan man nå ännu högre höjder om man faktiskt provar på något man inte alls tänkt sig från början i musikaliska sammanhang. Varför göra något som många andra redan gör? Om ewoL väljer att frångå sin princip kanske jag/vi är intresserade av ett sammarbete men jag vill lyssna hemma istället för på jobbet för att bilda mig en mer rättvis uppfattning först. Addictive Drums i all ära men en riktig trummis är mer intressant att lyssna på och han/hon har förhoppningsvis bättre koll på trummor än vad jag/vi har som inte själva spelar trummor. Letar faktiskt efter en trumslagare också men där är kravet att trummslagaren skall spela in i MIDI och inte audio, så Niklas J Blixt, har du möjlighet att spela in via MIDI får du gärna skicka ett PM till mig!

Du har PM 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...