Jump to content
Annons

Hårdvaru synthar med total recall?


Luigi

Recommended Posts

Är ute efter en hårdvaru synth där man kan spara sina setting med projektet i datan. tex cubase.

så att när man öppnar projektet i tex cubase så återställs alla ljud o inställningar på synthen som dom var när man sparade projektet. om ni fattar.

dom synthar jag uppfattat har denna "total recall" funktion är Virus Ti samt Motif syntharna.

är det nån som vet några fler som har denna funktion?

mvh.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet inte hur det är nuförtiden men förr i tiden då jag körde Notator på en Atari dator så brukade jag köra ner en MIDI sysdump på ett sen så fort jag skulle börja med ett nytt projekt så spelade jag upp den sysdumpen för synthen så var den "total recalled" så att säga.. Borde väl funka på dagnes synthar också? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)

Korg Micro-X funkar på samma sätt med VST editor, säkert samma med deras större modeller också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast alla synthar som kan spara och läsa MIDI sysdump borde fungera. Gjorde det ju redan på 80-talet så jag kan inte tro att synthar gått bakåt i utvecklingen! 🙂

EDIT: förtydligande.. Med sysdump menar jag MIDI SysEx 🙂 Lite mer utförlig info här http://tcsupport.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/425/~/recommended-software-for-midi-dumps-%2F-back-ups-%2F-software-updates

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...