Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Precis skaffat den nya Se2200a 2 men fÄr inget ljud i den alls.

Vet att den krÀver fantommatning och det kör jag genom mixerbordet, fÄr mina tvÄ överhÀngs mickar som ocksÄ Àr kondensator att funka men inte denna.

Testat bÄde andra utÄngar och andra sladdar men nu har ja fÄtt slut pÄ ideér? :S

Annons
Postat

FÄr du ljud med andra kondingar via samma sladd .. dÄ kan du med lugnt samvete ringa till sÀljaren, och frÄga han lugnt och snÀllt ... vad i !€#%$#!?!! det Àr frÄgan om??!!

Postat

De e fan sĂ„ alltsĂ„? 🙁

DĂ„ blire la dax för rull pĂ„ huvudena dĂ„ 😉

Ne men fÄr ta Ä sticka ner till 4sound grabbarna i veckan dÄ för sjuttsingen.

Postat

Du har inte rÄkat komma ut ljuddÀmparen pÄ micken? finns vÀl en -10dB pad? StÀll den pÄ "0" och prova igen?

Postat

Nae kört den nollad och testat, Àven testad och Àndra den bÄde till -10 och -20 hÀnder absolut keine!

Postat

Du har kollat det Signia frÄgade? Testat andra kondensatormickar med samma sladd?

Om ja, dÄ kan du nog lugnt lÀmna tillbaka den.....

Postat

Jo har ju tvÄ kondensator mickar till överhÀnget sÄ testade med de bÄda sladdarna och samma kanaler sÄ mÄste fan va mick jÀveln, bara surt ny me ny mick. men ska in Ä kolla upp de sÄ fÄr de la testa sjÀlva me om de vill.

Postat

Ne fan va nere i lokalen innan idag för Ä testa en sista gÄng, Ä nu fick jag inte ens igÄng dom andra kondensator mickarna som funkat innan, verkar som de funkar ibland och ibland inte :S.. nÄtt man ska tÀnka pÄ nÀr man anvÀnder sig av phantom matning??

Postat

Tror knappast glapp kört pÄ olika ingÄngar samt olika sladdar och olika mickar. Ä alla grejer Àr bara ett par mÄnader gammla, men börjar fundera pÄ nÄtt skumt med bordet. lampan lyser ju men de kÀnns som den spelar aprillo med mej.

Postat (redigerat)

Skumt ..

Vissa mixrar Àr gjorda sÄ att om man slÄr pÄ 48V sÄ skickas drivspÀnningen ut genom 'de första' mick-jacken - typ kanalerna 1-4 eller 1-8. Men frÄn typ kanal 9 och uppÄt sÄ skickas ingen drivspÀnning ut. Troligen gör man sÄ för att hÄlla priset nere, eller nÄt ... men det brukar stÄ pÄ mixern om man gjort sÄ - antingen pÄ ovansidan eller bakpÄ vid jacken.

Kan det vara sÄ att du har en sÄn mixer, och rÄkat testa kondingarna via olika kanaler vid olika gÄnger?

Redigerat av Signia
Postat

Kollade de precis du sa och stÄr att de ska finnas genom xlr kontakterna pÄ alla mono kanaler (8 st) och de Àr ju testat pÄ sÄ jag vette fan faktist.

För jag menar de Àr la inget man kan göra fel direkt, har man fungerande kabel frÄn rÀtt kanal in i kondensator mick kopplat, sen slÄr pÄ matningen sÄ ska de snurra?

LÀste nÄtt mer om kablar med, skulle ju va tre ledare och sÄ vidare, Ä de kan la inte bli fel direkt eller?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.