Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

HÀrligt, skönt ljud överlag, speciellt gurorna...

BÀsta uppsÀttning av Whitesnake!

Sen blev dom dragqueens 1987... SÄg förjÀvliga ut, horor och med yx-gitarrister med puderknullfrillor och pissiga lÄtar.

Pissiga lÄtar??

Nej, fan, 1987 kryllar av kanonlÄtar och uppföljaren Àr i princip lika bra.

Coolast var dem just nÀr Sykes hoppade in och Lord fortfarande var med i bandet, dÄ fick dem en tyngd som nog behövdes i det lÀget.

Snacka om att man blev förbryllad första gÄngen man sÄg Still of the Night pÄ MTV och varken Sykes eller Murray var med utan istÀllet var det Vivian Campbell, Rudy Sarzo, Tommy Aldridge samt en snubbe pÄ gura man inte fan alls visste vem det var.

Postat (redigerat)

Usch.. det var just Sykes som förstörde Whitesnakes ljudbild!

Har Slide it in pÄ LP dÀr det Àr utan Sykes.

LÄten Slow and Easy Àr bland det bÀsta dom gjort. Sen kom Sykes med sitt strutsmetalsgnissel och plattan gjorde en re-release med Sykes dÀr alla gurorna blivit utbytta.

VĂ€nster gura 😉.. eller ja.. BĂ„de hö & vĂ€..en massa knull pĂ„ halsen

http://www.youtube.com/watch?v=b9uFNHvDBVg

LÄter dom fjunmoppenils lÀrt sig pinch harmonics i musikaffÀren!

Men visst. Slutet pÄ 80-talet och det var vÀl tvunget att nÄt extremt skulle hÀnda...

SÄg sen Sykes turné under namnet Thin Lizzy dÀr han sjöng och körde gura.

LÀt som om det var Zakk Wylde pÄ scenen.

Sykes sÄgade precis vartenda Thin Lizzy lÄt... LÀt förjÀvligt!

"-The boys are back in town... GNIZZEL SKRIIIIKK WWWOoOOoOoHHHWWW"

T o m. pullorna i publiken (som tyckte Sykes var snygg) sÄgade hans lir!

Redigerat av KillwithSkill
Postat

Hittade originalet utan Sykes... det var nĂ€rmre Ă€n vad man trodde Whitesnake – Slow An' Easy

Och hĂ€r med Sykes Whitesnake – Slow An' Easy

Ingen fara, jag har bÄda skivorna, vinyl som CD.

Skillnad pÄ ljud oxÄ! Originalet Àr mkt klarare och en annan mix pÄ nivÄer!

Var lĂ€nge sen jag lyssnade pĂ„ originalet men det jag kom ihĂ„g var att man tyckte att det var jĂ€vligt bra ljud pĂ„ skivan, och det inte bara för att farsan hade skaffat en ny stereo. 🙂

Skall dock lyssna in den framöver och jÀmföra med den andra, skall bli intressant.

Hur som helst, bĂ„da versionerna Ă€r kanon men jag misstĂ€nker att min favvis fortfarande Ă€r Sykes-versionen oavsett hur det Ă€r med ljudet...i alla fall Ă€r det den jag lirat de senast tjugo Ă„ren. 🙂

Postat

skön version 🙂

jag skiter i vad folk sĂ€ger om 80 talet, jag gillar glamrocken, sĂ€g va man vill om klĂ€derna o sminket(suck đŸ˜Č ), men musiken va fan bra och rcokmusik var under en helt Ă„rtionde mainstream,

jag tar pudelfrissorna, sminket och dom smöriga powerballaderna alla dar i veckan framför justin bieber och björn ranelid.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Liknande innehĂ„ll

• Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.