Myrli Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 (edited) Få se om ni gilla kexchoklad efter den här låten. 🙁 LÅTNAMN:Kexchoklad ARTIST/GRUPP: Punk Myrli GENRE: skoj Punk LÅTLÄNGD: 1:59 KOMPOSITÖR: Punk Myrli PRODUCENT: Punk Myrli EV. MEDVERKANDE: Kexchoklad INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: Mp3 STORLEK: 3,65 mb STATUS: Färdig demo kexchoklad3.mp3 Edited December 17, 2005 by Myrli
ViktorDenStore Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 😄😛😛 Haha... Jag ÄLSKAR kexchocklad från o med nu!
Myrli Posted February 27, 2005 Author Posted February 27, 2005 Jo trevligt att jag har kunnat hjärntvätta någon till att gilla kexchoklad. 😄
ifransson Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Men det heter ju "tjex"-choklad (tjôta!?) 😛 Saknar bara "tand-gnissel mot aluminium-folie" ... 😄
Myrli Posted February 27, 2005 Author Posted February 27, 2005 Men det heter ju "tjex"-choklad (tjôta!?) 😆 Saknar bara "tand-gnissel mot aluminium-folie" ... 🙂 i say tomaato you say tomato.. 🙂 Tugga Aluminium folie.. nää 😮 -Jo, kittlar döds skönt i tandköttet. 😉 "var glad och nöjd för vet du va en kexchoklad gör dig glad." 😎 //AEM
Tophe Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 (edited) Hahaha! Fantastisk! Lyssnade också på din Abba Fader på din hemsida. Den var väldigt bra. Fick lite Michael Card/John Michael Talbot - vibbar av den. Den kommer snurra en del här hemma tror jag... Edited February 27, 2005 by Tophe
nurfen Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Finfin låt, Myrli! Men du har väl hört Mora Träsks kexchokladlåt? "Vem har tagit min kexchokla, vem har tagit min gooobit, vem har tagit min kexchokla, de här va inte roolit" 😕
Myrli Posted February 28, 2005 Author Posted February 28, 2005 Hehe.. nä du det hade jag inte gjort. Ska genast ta och lyssna på dom. 😠 //AEM
Myrli Posted February 28, 2005 Author Posted February 28, 2005 hehe.. jo nu har jag lyssnat på vem har tagit min kexchoklad med mora träsk.. Trodde jag var först med att göra en låt om kexchoklad, men jag hade nog fel.. 😠 //AEM
Myrli Posted February 28, 2005 Author Posted February 28, 2005 ingen mer som har nåt att säga om kexchoklad? //AEM
robc Posted March 1, 2005 Posted March 1, 2005 Jag älskar oxå Kexchoklad !! kul låt ! robc lyssna gärna på mitt senaste alster fr häromdan: https://www.studio.se/index.php?showtopic=9232
Håkan Ekberg Posted March 1, 2005 Posted March 1, 2005 Men det heter ju "tjex"-choklad (tjôta!?) 🙂 Saknar bara "tand-gnissel mot aluminium-folie" ... 😳 Hmmm Kex heter det!!! För du säger väl inte tjuken? 🙁 Håkan
Håkan Ekberg Posted March 1, 2005 Posted March 1, 2005 Kunde inte låta bli 😳 Skulle kanske skriva nått om låten också. Kul låt, lite långt intro kanske, men kul låt som sagt. Håkan
Guest fregrit Posted March 1, 2005 Posted March 1, 2005 Du slutar inte att förvåna mig Myrli! Först en massa sköna hitlåtar å nu detta! En riktigt platunimskivs-hörhänge! 😳
punkrockdude Posted March 1, 2005 Posted March 1, 2005 Myrli, jag förväntade mig ännu ett välljudande alster utav dig. Nu blev jag lite ledsen men jag tror fortfarande på dig. Låten lät ändå inte dåligt på något sätt. 😉
Myrli Posted March 2, 2005 Author Posted March 2, 2005 Du slutar inte att förvåna mig Myrli! Först en massa sköna hitlåtar å nu detta! En riktigt platunimskivs-hörhänge! 🙁 Fregrit... tack 😛 //AEM
Myrli Posted March 4, 2005 Author Posted March 4, 2005 KExchoklad KExchoklad vill jag ha.. Kom igen nu, ska jag göra nåt för att låten ska bli ännu bättre och roligare? //AEM
nurfen Posted March 5, 2005 Posted March 5, 2005 Ja, om den ska bli bättre så.. Korta ner introt. Det är inte intressant att behöva lyssna en minut för att något ska hända. Det räcker med att man hör någon som sätter sig ner och öppnar en kexchoklad - att han är utmattad och just kommit hem kan man ju ana ändå.
hammagrella Posted March 5, 2005 Posted March 5, 2005 Vad var det här? Dokusåpa med Joppe Pihlgren när han går hem från jobbet på Trafikmagasinet och sen trycker i sig en chokla-kaka? 😮 Mer stum radioteater än låt tycker jag, men kul refräng; kechåkla-kechåkla!!! Måste varit lajbans att sjunga in! (Jag gillar inte kexchoklad själv, otroligt osmart designad, all chåkla ramlar ju av när man biter i skiten, det är som en booby-trap i sig själv. Slår vad om att 10-15% av all köpt kexchoklad ligger i smulor på marken, ouppäten. Damn Fazer!!) 🙂
Guest captain nemo Posted March 6, 2005 Posted March 6, 2005 Vad var det här? Dokusåpa med Joppe Pihlgren när han går hem från jobbet på Trafikmagasinet och sen trycker i sig en chokla-kaka? 😲Mer stum radioteater än låt tycker jag, men kul refräng; kechåkla-kechåkla!!! Måste varit lajbans att sjunga in! (Jag gillar inte kexchoklad själv, otroligt osmart designad, all chåkla ramlar ju av när man biter i skiten, det är som en booby-trap i sig själv. Slår vad om att 10-15% av all köpt kexchoklad ligger i smulor på marken, ouppäten. Damn Fazer!!) 🙂 ...och i förarsäten på bilar. Åker ner under röven när man äter och kör, och så ligger de där och smälter fast. Ingen hit! Men det är grymt gott... //nemo PS. Kylspary fungerar för att ta bort den. Kyl, bryt och tvätta sedan...
Myrli Posted March 8, 2005 Author Posted March 8, 2005 Nu har jag kortat ner introt avsevärt. 😄 //AEM
trombonisten Posted March 8, 2005 Posted March 8, 2005 En tanke för att få ner introt ytterligare. Bara en tanke. Pang på sång - hysteriskt kexchoklad, kexchoklad (en snutt ur refrängen). Brutalt totalstopp sången. Alltså ingen fade-out. Öppna paketet. Direkt på första versen. Tvärstopp. Riv upp folien Mer musik En tugga Mer musk Aaaaah. Fortsatt så... Alltså lite brutalklipp, mellan delarna. Undvik efterklang som går över, mer av känsla ett collage klippt isär med saxen och sen ihopsatt. På nåt sätt passar det om ljudklippen inte är helt "rytmiska" utan att de liksom bryter mot rytmen. Får upp spänningen ännu mer. Nå, bara en ide på en remix. T.
ViktorDenStore Posted March 8, 2005 Posted March 8, 2005 En tanke för att få ner introt ytterligare. Bara en tanke. Pang på sång - hysteriskt kexchoklad, kexchoklad (en snutt ur refrängen). Brutalt totalstopp sången. Alltså ingen fade-out. Öppna paketet. Direkt på första versen. Tvärstopp. Riv upp folien Mer musik En tugga Mer musk Aaaaah. Fortsatt så... Alltså lite brutalklipp, mellan delarna. Undvik efterklang som går över, mer av känsla ett collage klippt isär med saxen och sen ihopsatt. På nåt sätt passar det om ljudklippen inte är helt "rytmiska" utan att de liksom bryter mot rytmen. Får upp spänningen ännu mer. Nå, bara en ide på en remix. T. Bra idé, jag tror också på den, Pröva vettja!
Itzhak Posted March 8, 2005 Posted March 8, 2005 Slår vad om att 10-15% av all köpt kexchoklad ligger i smulor på marken... ...eller åtminstone har legat där.
sisältää Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 (Jag gillar inte kexchoklad själv, otroligt osmart designad, all chåkla ramlar ju av när man biter i skiten, det är som en booby-trap i sig själv. Slår vad om att 10-15% av all köpt kexchoklad ligger i smulor på marken, ouppäten. Damn Fazer!!) 😉 Hehe, orutin. Man påbörjar en suginsats (ca 20%) precis innan bettet som ökas successivt vartefter tänderna går igenom mumsbiten och skiljer den från kakan. Inget på marken, inget i knät. Aah. 😄 Schysst låt, faktiskt. Bra fart. Mixen är intressant; musiken är lite dov och liksom i bakgrunden men det fungerar utmärkt och ger sången plats. Förresten, var inte kexchoklad godare förr.. när bitarna var invirade i folie?
nkai Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Man påbörjar en suginsats (ca 20%) precis innan bettet som ökas successivt vartefter tänderna går igenom mumsbiten och skiljer den från kakan. Det där var bannemig det smartaste jag hört idag. Att äta k(tj)exhoklad utan att smula är faktiskt ett av vår tids stora gissel. 🙂 För övrigt så har de ju kommit med den finfina idén med små portionsbitar i påse. Den ger jag tummen upp för. 🙂
Myrli Posted December 17, 2005 Author Posted December 17, 2005 Nu trycker jag upp denna tråd igen, det var länge sen nån sa nåt om kexchoklad. gott
Recommended Posts