Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla mednördar!

Nu har jag bestämmt mig att införskaffa mig cubase 6!

frågan är då, är detta fullversionen? jag vill inte ha någon strippad skit utan allt ska vara med frånbörjan. jag är student så då skulle jag väl kunna köpa denna

http://www.emusic.se/default.asp?do=search&text=cubase&kategori=&grupp=&undermeny=&flik=1&exp=&info=17458

Min fråga är alltså: är detta samma som cubase 6? blev fundersam eftersom priset är så mycket lägre än tex

http://www.emusic.se/default.asp?do=search&text=cubase&kategori=&grupp=&undermeny=&flik=1&exp=&info=17456

hoppas någon förstår vad en snurrig student yrar om haha 😛

Ha det gott alla och glöm inte att ta en tur i solen, nu är det ju för fan vår!

/Hannes

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Det är samma bara att den första är med studentrabatt. Men du måste bevisa att du är student för att få det rabatterade priset. Solen? Vilken sol? 🤪 Här regnar det.

Postat

Cubase 6 EDU är exakt samma program som retail-versionen, men om man är heltidsstuderande så får man köpa den för ungefär halva priset jämfört med retail.

Enda skillnaden är att man inte får den tryckta manualen (men den finns på skivan i PDF-format) och att man inte får sälja det vidare.

Postat

Att bevisa att jag är student är inget svårt, bara vifta med mina tjocka böcker på engelska och säja HELMHOLZ , frekvensspektrum och pluggininstertsmakapär 😆 !! haha

tack claes! då ska jag låta mina CSN pengar gå till detta 🙂

fan vad detta forumet är fint, har man en fråga så får man kloka svar av folk som är lika nördiga som en själv.

skål/Hannes

Postat

"För att beställa en produkt till studentpris ber vi dig att skriva skolans namn i meddelanderutan som du kommer till i kassan. Ett CSN-nummer eller liknande går också bra."

Inte mer än så? Jag har för mig att man var tvungen att bifoga en kopia på sitt studentkort eller vad det nu hette, förr i tiden?

Postat