Jump to content
Annons

NAMM: UAD lanserar ljudkort med Thunderbolt och DSP


JonesH

Recommended Posts

Annons

Antar att du är skeptisk till konceptet Jon, och jag förstår dig och skulle idag inte hoppat på tåget, men på den tiden jag satt med en G4 typ 700mhz så kan jag lova att mina 2 Uad-1 kort gjorde en enorm skillnad och då jag investerade en del i deras pluggar på dn tiden är denna precis vad jag väntat på:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

27 tusen för att lira in ljud och UAD funktion eller hur man ska tolka det, ja då bör det ju bli jävligt bra. Det var länge sedan våra manicker utgjorde nån större broms i systemet. Vi pratar tidigt 80 tal eller nåt. Mera bang for the buck och fokus på recycling på sånt vi redan har kan vi få se sånt i framtiden tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Mailade och ställde några frågor och fick lite svar!

Apollo funkar bara som ensamt kort. Det går alltså inte bygga ut med ett ytterligare Apollo. MEN det kan komma en lösning i framtiden i mjukvaran.

Sen är det ju en töntig regel att man får bara köra 4 stycken UAD-2 kort på en dator/licens. Vilket är idiotiskt för dom som sitter med fyra kort så kan dom inte köra på ett Apollo. UAD-1 är dessutom helt ute ur leken.

För hur kommer det att se ut om ett par år? Hur mkt mer pluggar har dom då släppt? Ens plugin-park blir ju inte mindre med åren. Och ju mer man köper ju mer DSP-utrymme behöver man och till slut slår man i väggen. Speciellt på dom pluggarna som äter DSP. Manley, Studer, Lexicon, Neve 33609 osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

I denna prisklass och för vad Apollo erbjuder så är det klart konkurrenskraftigt för nyköpare skulle jag säga, jämfört med vad Lynx Aurora 8 + AES16 pcie kortet kostar eller Prism Orpheus så har ju denna mer att erbjuda, däremot undrar jag hur den klarar all AD/DA + DSP processing via firewire???

Link to comment
Dela på andra sajter

däremot undrar jag hur den klarar all AD/DA + DSP processing via firewire???

Konverteringen görs i kortet och inte i datorn. Likaså effektprocesseringen. Det enda som färdas i FW-kabeln är data för varje enskild kanal samt eventuell data för pluggarna och det täcker FW gott och väl till för. Floats är väldigt lightweight.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bedrövlight att den endast klarar 4 mik plus 4 line in simultant och i 44.1

Med så sen teknik som Thunderbolt? Mitt gamla FF800 klarar 28 in + 26 ut simultant på en FW800.

Dessutom så går det att koppla ytterligare 2 stycken FF800 på EN FW-kabel... Och skiten är 8 år gammalt.

Obegripligt chockadskeptisk.gif😏

Blir att stirra på annat...

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...