Jump to content
Annons

Börja mixa demos


Agent Orange

Recommended Posts

Hej,

Jag behöver tips, jag har mixat i över ett år nu i min lilla hemmstudio, mixar "in the box". Har som mest mixat låtar inom mitt egna band men jag känner att det vore roligt att börja mixa andras låtar/demos.

Behöver tips på var man ska börja. Annonsering osv..

Tacksam för svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fråga vänner som spelar i band eller så om du kan få spela in dem. Dra till små spelningar och hör runt med band. Är du bra? I så fall, börja ta betalt för tjänsten 🙂 Och vips så är du en professionell mixare/producent eller vad du nu vill bli!

Link to comment
Dela på andra sajter

man kan använda t.ex dropbox eller sprend för att skicka stora filer till varandra.

det är så nätsamarbeten brukar fungera..

mvh

PS!!!!

spelar jag in något i helgen PM.ar jag dig så får du länk till filerna.

kan vara spännande att höra någon annan mixa ens matrial.

Link to comment
Dela på andra sajter

man använder t.ex 16 bitars wav.filer i samma bitrate som alla DAW kan använda.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

man kan använda t.ex dropbox eller sprend för att skicka stora filer till varandra.

det är så nätsamarbeten brukar fungera..

mvh

PS!!!!

spelar jag in något i helgen PM.ar jag dig så får du länk till filerna.

kan vara spännande att höra någon annan mixa ens matrial.

Absolut! skicka dem till mig så kan jag se om jag får till något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga vänner som spelar i band eller så om du kan få spela in dem. Dra till små spelningar och hör runt med band. Är du bra? I så fall, börja ta betalt för tjänsten 🙂 Och vips så är du en professionell mixare/producent eller vad du nu vill bli!

Bra tips, jag kan just nu tänka mig mixa gratis bara för erfarenhetens skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Millen1981: Vill du börja mixa så försök att få tag på ett projekt som är rätt enkelt inspelat, gärna trummor, bas, gitarr och sång (Kanske nån synt/piano) och att trummorna är "enkelt" inspelade, d v s få spår. Overhead, kick, virvel räcker. Sen ska du se till att det är ett projekt som är bra inspelat. På så vis har du ett projekt som låter bra från start och inte behöver räddas. Då kommer du tycka det är kul att mixa. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...