Jump to content
Annons

Vill ha mixern i den ena skärmen


LejonLeo

Recommended Posts

Jag har två skärmar och vill ha mixern i den andra skärmen, dit jag utökat skrivbordet till.

Jag kör med Windows XP och Cubase SL3.

I den primära skärmen har jag arrangeringsfönstret och det är inga problem att t.ex dra bort transporten till den andra skärmen men när jag öppnar mixern och vill dra över den försvinner den bara "in i kanten" och dyker aldrig upp i den andra skärmen. Likadant är det med pluggarna.

Det är mycket märkligt för allt annat, oavsett vilket program, kan jag bara dra över mellan skärmarna hur jag vill.

Den ena skärmen är alltså satt som min primära skärm och den andra som "utöka skrivbordet till denna skärm"

Vad gör jag för fel? Sånt här ställer man väl ändå inte in i Cubase? Eller gör man?

post-4675-0-42974700-1325282749_thumb.jpg

Redigerat av LejonLeo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Precis!

Maximera alltså inte Cubase-fönstret, utan dra ut det manuellt så att det täcker båda skärmarna.

Ah ja just ja.. stämmer bra. 🙂 Du kan inte maximera fönstret. Utan det måste vara minimerat!

Men sen är det bara att köra, dra ut det till hur många skärmar som din dator tillåter 😉

Ett tips är ju att spara det som en template så slipper du göra det varje gång!

Lycka till 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Perfekt 🙂!

Tack för tips!

Tyvärr är inte Cubase installerat för tillfället då jag håller på med ominstallering av hela härligheten efter en rejäl datorkrasch.

Ska testa så fort allt är återställt

Tack och bock

//Leo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...