Jump to content
Annons

Synt hjälp tack !


Williaaamm

Recommended Posts

Annons

Öhh.. När jag var 6 år lärde jag mig spela Monia 2 händigt, sen Boogi Woogie på fläktorgel.. 1976 byggde jag egen egen synth från en byggsats från Paia... etc etc.. Med tiden lär man sig spela.. Det på videon var verkligen enkelt med den historiken i bakspegeln.. Eller vad tänker du på? Vill du hitta någon slags "tryck på knappen" lösning? 🙂 (ps. jag är 50 bast nu och lirar fortfarande helst synth)

Link to comment
Dela på andra sajter

har just skaffat mig en synt för att göra lite hiphop beats i fl studio, men inte fan kan ja spela synt inte?

så tänkte kolla om nån visste nåt knep lr nåt sätt att lära sig spela lite hiphop aktit

Tacksam för svar ! =)

Nej, man blir ingen keyboardspelare bara för att man äger ett keyboard, tyvärr. Det är mycket mer komplicerat än så. Det finns inga genvägar, man måste lära sig att spela. En bra början är att lära sig vilken tangent som är vilken och att lära sig ackord (nästan en förutsättning för att man ska kunna skapa egna låtar). Mitt bästa tips är att du skaffar dig någon bok som tar upp grunderna (finns nog på närmaste musikaffär). Sedan är det hårt arbete som gäller. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hiphopproducenter brukar ju annars skita i keyboards o köra på akais samplers.. Där kör man på pads istället. En polare till mig som är vass på hiphopbeats har en kontroller med pads. Han kör samplingar som han styckar upp i recycle o triggrar med nån softsampler och spelar me det. 🙂 Såg sjukt smidigt ut när han visade hur han gör sina beats..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...