Jump to content
Annons

Slate Trigger med Superiors ljud?


Burnie

Recommended Posts

Hej,

Jag använder Slate Trigger med tillhörande interna ljud, men börjar känna att Superiors ljud är lite trevligare att jobba med,

Så min fråga är således:

Kan man använda Superiors samplingar istället för Slates interna ljud direkt vid triggningen??

eller måste man göra om inspelningarna till MIDI, och sen använda Superior....

Ni hajar vad jag menar va

Mvh

Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Svårt att tro man kan använda superiors samplingar eftersom de är knutna till själva pluggen. Det blir till att göra midifiler av det hela. Men det är väl inte standardtrummorna, de plastiga, som är trevliga att jobba med? 😕 Slate har väl en del bra också av jag har hört. Men annars är det väl bara att ladda in superior och kopiera midifilerna och bara behålla midinoterna för virveln, eller vad man nu vill ha med mera av. 🙂

Edit: om du nu förstår vad jag menar.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att tro man kan använda superiors samplingar eftersom de är knutna till själva pluggen. Det blir till att göra midifiler av det hela. Men det är väl inte standardtrummorna, de plastiga, som är trevliga att jobba med? 😕 Slate har väl en del bra också av jag har hört. Men annars är det väl bara att ladda in superior och kopiera midifilerna och bara behålla midinoterna för virveln, eller vad man nu vill ha med mera av. 🙂

Edit: om du nu förstår vad jag menar.

Ja det var väl det jag misstänkte, tack för ditt svar........by the way, när du säger superiors plastiga standardtrummor?? Jag har länge funderat på att uppgradera mitt S2.0, vilka samplingar föredrar du? Metal Foundry, Music city USA, New York Studios?

Mvh

Björn

Redigerat av Burnie
Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, det är nog konvertera till midi som gäller. Det finns säkert en hel uppsjö av såna program, men jag kan bara tipsa om ett, som jag tycker funkar finfint, nämligen DrumTracker. Det finns en demo här: http://www.toontrack...cts.asp?item=41

Det går alldeles utmärkt att konvertera till MIDI i mitt "Slate Trigger" men det var det jag undrade om jag kunde slippa, dvs jobba direkt med Superiors samplingar via "Slate Trigger"

Mvh

Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ja det var väl det jag misstänkte, tack för ditt svar........by the way, när du säger superiors plastiga standardtrummor?? Jag har länge funderat på att uppgradera mitt S2.0 lite, vilka samplingar föredrar du? Metal Foundry, Music city USA, New York Studios?

Mvh

Björn

Jag kör med metal fondry. Funkar allt som är rock till brutal metal. Standardkitet som är inkluderat är ju redan processat och låter inte allt för roligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går inte att köra midi out från slate? går ju bra med t.ex Drumagog. Du får dock en viss latency så brukar vara bäst att bounca och sedan line'a upp det

Njae... jag tror inte det, det går att göra en "MIDI Capture" dvs, den gör om ett audiospår till en MIDI fil som man sen kan dra in på ett spår och använda......

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med metal fondry. Funkar allt som är rock till brutal metal. Standardkitet som är inkluderat är ju redan processat och låter inte allt för roligt.

Ja jävlar, det lät riktigt intressant, jag lyssnade på Demon från "Toontrack" hur tycker du Metal Foundry låter jämfört med Drumkit from Hell??

Redigerat av Burnie
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jävlar, det lät riktigt intressant, jag lyssnade på Demon från "Toontrack" hur tycker du Metal Foundry låter jämfört med Drumkit from Hell??

Metal Foundry är faktiskt överlägset de andra expansionerna. Music City USA kan man förvisso få att låta riktigt slickt och tight. Medföljande Avatar expansion låter lite för blaj, och Custom & vintage - om än många gillar det till mycket, så blir det inte det definierade ljudet som iaf jag gillar. Metal foundry är heller inte enbart till metal/rock som namnet antyder utan går att tweaka till det mesta. Du kan inte jämföra det med drumkit from hell.

Nu finns väl även Roots-expansionen ute till SDX...hade ju varit kul

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

Metal Foundry är faktiskt överlägset de andra expansionerna. Music City USA kan man förvisso få att låta riktigt slickt och tight. Medföljande Avatar expansion låter lite för blaj, och Custom & vintage - om än många gillar det till mycket, så blir det inte det definierade ljudet som iaf jag gillar. Metal foundry är heller inte enbart till metal/rock som namnet antyder utan går att tweaka till det mesta. Du kan inte jämföra det med drumkit from hell.

Nu finns väl även Roots-expansionen ute till SDX...hade ju varit kul

Tack för bra info!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...