Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Hej,

vad jag har förstått så ska Studio Projects C1-shockmount fungera utmärkt.

[OBS antagligen en äldre modell på bilden (?)]

spskc_1.jpg

Emusic har den i alla fall här.

Saxat från beskrivningen:

Hållare till C1, C3, C4, T3 och LDS-2. Denna hållare passar även många andra mikrofoner, diametern är ca 52 mm.

Ring dem och fråga 🙂

Vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE
Postat

ok, det är nog samma som till adk a51 också då. synd bara att den där modellen repar skiten ut micken..

Postat

ok, det är nog samma som till adk a51 också då. synd bara att den där modellen repar skiten ut micken..

Gör de? 😮 Segt som fan i så fall.

Hm. Skulle man inte kunna lösa det genom att limma på lite filt på insidan?

Over kill eller unmöglich?

mvh

Postat (redigerat)

Ja min gamla a51 ser för jävlig ut, men märkte att det saknas filt på vissa ställen. Men en shockmount av den modellen ska väl gå att hitta i närmaste välsorterade butik hoppas jag.

Trodde nämligen det var nån specialare, har inte fått oktavan än.

Redigerat av mietek
Postat

Oktava har en egen modell som heter Spider. Med den så skruvar man fast micken med hjälp av muttern som sitter i botten av micken och den riskerar inte att glida ur om det inte är rätt storlek på shockmounten man testar med - och så slipper man som sagt repor på mikrofonkroppen. 🙂

http://holmerup.noxshop.se/?category_id=95&item_id=169

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.