Jump to content
Annons

8 kärnor och pro tools = Problem!?


joakim.ivarsson

Recommended Posts

Hej!

Jag kör pro tools 9 på en dator som har i7 processor 3,4 Ghz. 4 Kärnor men har Hyperthreading.

Jag har kollat på Avids hemsida, skrivit till supporten och allt men ingen hjälp att finna.

När jag bestämmer hur många procent och hur många kärnor Pro tools ska använda kan jag välja upp till 8 kärnor. Mitt största problem är bara att PT knappt kan spela upp en mix om det så bara är en plugg på en av kanalerna, står typ nåt Processor overload och att de belastas för mkt. För övrigt så går aldrig CPU mätaren över 10%.

Det lustiga är då när jag sänker till 4 kärnor, då kan jag lägga på 12345678987654345678 effekter på alla kanaler, det går skitsmidigt och inga avbrott.

Vet någon varför?

Alltså de funkar ju som sagt fin på bara 4 kärnor, men de känns ju surt när man punga ut tusenlappar extra för att få de bästa som gick att få.

Och ramen är 16gb (vet att det bara är en 32-bit men det är lite för att va förberedd för PT 11 dom lovade ju å göra 64-bit då)

Så jag kan inte fatta vad som göra tt jag inte kan köra med 8 kärnor. Nån som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gissar att PT inte stöder Hyperthreading som är en teknik jag tror inte funkar bra i alla applikationer. 4 kärnor är ju 4 kärnor, det går inte att trolla. En rekommendation på DUC är att dedikera hälften av alla kärnor till 95%. Funkar för mig, har en i5.

Redigerat av arha
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...