Jump to content
Annons

Minimixer med både kompressor, svepbar mid mm, finns det?


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Annons
Link to comment
Dela på andra sajter

Följer denna tråd med stort intresse, då jag så småningom har tänkt införskaffa ungefär samma pryl som trådstartaren.

Low cut eller liknande före kompressor/insert är också en egenskap som jag skulle uppskatta väldigt mycket.

Redigerat av Borghild
Link to comment
Dela på andra sajter

Köp ett bättre 2 channel interface med preams, typ presonus, motu, eller focusrite.

Koppla det till din macbook pro. Fixa in Logic Pro och kör Mainstage. Där kan du bygga din reportoar med precis de effekter du behöver för varje låt du tänker spela.

Du klickar bara enkelt på nästa låt i låt listan du har förberett så laddas alla de pluggar och effekter du har lagt till för den låten.

Detta kan göras från vilken midi controller som helst.

Jag har kört det några live med min trumsetup, krävs dock att man ställer ner cyklerna lite så man får så liten latency som möjligt. Finns väldigt stora möjligheter!

Jag skulle vilja en pyttemixer till mitt enmansband, behör två mickingångar o stereo ingång.

Inbyggda effekter som reverb, kompressor på mickingångarna, o svepbar mid.

Finns det?

Racken börjar bli tung...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Yamaha MG-mixer och jag vill helst INTE rekommendera dessa. Låter ganska kass och effekterna är i stort sett oanvändbara. Skulle jag köpt en ny idag skulle jag alla gånger ha köpt nån av Soundcraft EFX-mixrarna som även Demonproducenten nämner här i tråden. Nackdelarna - sett till dina behov - är väl att den minsta modellen är i största laget och att det inte finns kompressor på mickingångarna..

http://www.ordermusic.se/produkter/pa/mixer/soundcraft/efx8

Link to comment
Dela på andra sajter

Yamahana ser fina ut! Denna 16-kanalare med USB, kan den skicka alla 16 spåren via USB in i en PC? Det följer med nåt Cubase program.

Eller skickar den bara stereo ut genom USB porten?

http://www.thomann.d...g_166cx_usb.htm

"For easy stereo recording"

Gissar på att de bara är stereo. Är inte säker, men tror inte USB klarar av att spela in 16 kanaler på 16bit/44.1kHz, men vågar inte lova, går nog gräva ner sig i.

mvh

Kim

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...