Jump to content
Annons

Favorit Dubstep Artister ?

Recommended Posts

fishfriend (oregistrerad)
Postat

tjena tjena..

jag har börjat lyssna pÄ dubstep som fan dom 3 senaste mÄnaderna.

jag lyssnar pÄ UKF-s alla lÄtar t.ex.

Min favorit Àr Knife party ! ( skaparen till bandet pendulum, kul o veta :-)

vart kan man leta och hitta nya dubstep artister ? Àr inte sÄ jÀtte mycket för D&B precis, sÄ mer Ät skrillex och knife party hÄllet ?

vad har du sjÀlv för favorit dubstep artist ?

Annons
Postat

aa fan den andra va faktiskt grym nĂ€r dropen kom efter 1,42 🙂

typ sĂ„nt jag letar efter 🙂 ska kolla upp noisia lite mer , dock gillar jag nĂ€r dom sjunger lite med, men tack för tipset

Postat (redigerat)

Noisia var ganska nice, tackar för lÀnken, extra nice vid 1.42. Annars tycker jag ofta att dubstep brukar lÄta som syntdemos frÄn Native Instruments... För mycket teknik och gimmicks och för lite "musik", i brist pÄ bÀttre beskrivning. Men jag Àr gammal och gnÀllig.

Edit: Stavfel. Herregud!!!

Redigerat av Bodhi
Postat

de Ă€r ju melodierna som Ă€r bra i en lĂ„t 🙂 sen fĂ„r dom anvĂ€nda vilken teknik som helst 😛

Postat

För mycket teknik och gimmicks och för lite "musik", i brist pÄ bÀttre beskrivning.

Jag tycker det va en ganska bra beskrivning. Det Àr vÀl lite sÄ jag upplever hela dubstep genren. "Nu jÀvlar ska det wobblas sÄ att hela grannskapet skiter ner sig". (Det talas ju ofta om att dubstep ska vara skitigt och tungt sÄ att man förlorar kontrollen över kroppsliga funktioner.) Var Àr finessen? Om grannskapet dÀremot sket ner sig i nÄn mÀrklig rytmisk figur skulle jag kanske bli lite imponerad.

Nu var ju inte detta en gnĂ€ll-trĂ„d. 🙂

Om jag mot förmodan skulle stöta pÄ nÄn annan bra eller acceptabel dubstep sÄ postar jag fynden hÀr.

Fridens

Postat

Ogillar testosteronfylld brostep, men tycker "vanlig" dubstep kan vara skönt att lyssna pÄ. Skream slÀppte en skiva 2006 som heter Skream! och det Àr en riktigt bra platta.

Till exempel Blue Eyez:

Postat

Skream Àr ju mer Ät D&B hÄllet

Postat

Skream Àr en av dom absolut viktigaste personerna inom dubstepscenen, och han har haft en av dom största rollerna i att definiera genren.

SĂ„ nej.

Postat (redigerat)

Som Overkill skriver. 🙂

Jag upplever dagens dubstep som en mer perverterad form av originalet. Det vrÀks pÄ med sÄ mycket "tech" att man inte hinner bearbeta allt. Finns vÀl kanske en tjusning i det med.

Redigerat av DrivKraft
Postat

ja nu börjar vi nĂ€rma oss 🙂 den va skön, Skream lĂ€t fruktansvĂ€rt enformig 😛

Postat

jĂ€vligt skönt gung i lĂ„ten 🙂 den tankar vi ner

Postat

Undersök Àven PANTyRAiD samt Marty Party, kanske inte det du Àr pÄ jakt efter, och inte heller direkt likt Bassnectar, men bra ÀndÄ.

Postat

ska kolla upp dom 🙂 tack för tipsen !

Postat

gu vad kul du Ă€r 😑 jag kontrar med

finns inget mer o sĂ€ga 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.