Jump to content
Annons

Muteknapparna är inaktiva men blinkar


Bierball

Recommended Posts

Satt igår och mixade i Logic. Efter ett tag blir hela projektet tyst, har ingen aning om hur jag lyckats med detta. När jag öppnar mixern ser jag att "M"-knappen blinkar på samtliga kanaler utan att vara aktiv. Med detta menar jag att det är själva bokstaven "M" som blinkar men funktionen är inte igång. Detta har hänt förut men jag minns inte hur jag löste det då. För att få projektet att låta var jag tvungen att "sola" masterkanalen. Detta känns inte som en långsiktig lösning så nu undrar jag vad man gör åt detta? Och framför allt, HUR jag lyckats ställa till det på detta vis?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du har antagligen solat en kanal, buss eller utgång som inte används. Då blir det tyst och muteknappen på alla andra kanaler, bussar och utgångar blinkar.

Endera letar du reda på den kanal som är solad och solar av den. Eller så solar du ytterligare en kanal (spelar ingen roll vilken) och stänger sedan av solo genom att alt-klicka på soloknappen en gång till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...