Jump to content
Annons

Uppmickning bas


denZne

Recommended Posts

Kan någon ge mig några bra råd förett bra att mocka elvas,funkar alltid med shure sm57 men finns det någon son har ett bättre alternativ eller är jag tvungen att spela in via "multieffekts förstärkare" för att få ett bra ljud? Alla råd är bra råd just nu!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Man behöver aldrig mocka en elvas.

Om du tycker det fungerar med Shure SM57 så fungerar det med Shure SM57, då behöver du inget annat.

Men om du inte tycker det fungerar med Shure SM57 så kan du använda någon annan mik, förslagsvis en med bra botten i frekvensgången. Tycker du en multieffektsförstärkare ger bra ljud kan du använda en sådan. Personligen tycker jag en sådan kan vara lite tråkig, men det är iaf bekvämt. Att sätta miken rätt nära förstärkaren är mitt råd, men kanske inte vinklat rakt in mot konen utan lite snett. Se till att den inte tar upp eventuella golvvibrationer. En sån där arm som man fäster miken i och sedan direkt på förstärkaren eliminerar sådana problem. Det är en kraftig fjäder som håller det på plats. JAM säljer bl.a. "JJ Labs AMP CLAMP". Den fungerar bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

En kille jag känner har mickat upp sin basstärkare med en TLM103 många gånger. Enda problemet är att det blir VÄLDIGT STARK UTSIGNAL, så det kräver en del av preampens padmöjligheter, så att det går att pad:a före det första ingångssteget i preampen - eller att man kör med extern pad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...