Jump to content
Annons

Pro Tools 10 - Är det ett skämt?


Dippen

Recommended Posts

Annons

stämmer säkert. Men 2200 för en cross-grade från 9:an :S. Lite väl saftigt tycker jag i detta fallet. Från 8an til 9an var 2200spänn helt befogat med så många nyheter men jag kommer nog inte uppgradera i närmsta framtid. Har i princip alla funktiioner jag vill ha i 9an.

Var hittar du de priserna nånstans? Låter inte så blodigt om man jämför vad de vill ha för uppdateringen på ProTools HD

jag kör PT8HD nu och om jag skall byta upp mig till PT10HD så vill de ha 1307 Euro!!

Redigerat av Audiorent
Link to comment
Dela på andra sajter

^

Nej exakt fyfeen!!!

Tycker det är lite ful marknadstaktik av Avid. De flesta har nog köpt eller uppgraderat till 9an i våras eller senare och så kommer det här :S Tycker de kunde bjudit på denna uppdateringen för LE användare för det är inga stora nyheter för oss.

För Pt Hd däremot är det ju stora förändringar på G. Stackars de som har köpt ett nytt Hd system i år för 100papp och sedan får detta slängt i ansiktet haha usch!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen så ska man få ett mail om man köpt och registrerat pro tools 9 efter den 1a oktober där man får instruktioner i hur man får pro tools 10 gratis.

Någon som har fått något sånt mail än?

Jag fick min pro tools kopia ifrån min skola och fixade allt med iLOK och så den 9e oktober står det på min sida på avid.com

Att jag har fixat med iLok och allt det där, betyder det att jag registrerat mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer Avid uppdatera PT9 för att fungera bra med Lion tror ni eller satsar de 100% på 10:an nu?

Lägger till en ny fråga.. Jag har en PT9 crossgradad från PT8 M powered... Kan jag uppdatera till PT10 från den verisionen?

Redigerat av Dippen
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Kommer Avid uppdatera PT9 för att fungera bra med Lion tror ni eller satsar de 100% på 10:an nu?

Skulle tro att minst 75% går till PT11.
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle tro att minst 75% går till PT11.

Man känner sig ju lite rippad på 9:an isåfall... Såg på DUC att de jobbar på en uppdatering men de blir väl som alla andra PT.. så fort det kommer en ny upplaga släpper de den gamla direkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har fått sådant mail. När jag köpte protools 9.0 på Musikbörsen (4sound), så ingick, precis som nämnt här ovan, 4 års gratis uppdatering. Jag har studentlicensen eller vad man nu kallar det, mnen om det är därför man får fria uppdateringar är jag inte helt säker på.

I mailet står det iaf en kod, som man sedan skriver in på avidsidan, för att registrera den nya produkten (alltså protools 10).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...