Jump to content
Annons

Allround-mickar


Pontus R

Recommended Posts

Detta är väl ganska klassiskt, hur mycket man kan använda SM57:an till. Jag spelade in en större delen av instrumenten till en skiva med denna formidabla mick. Elguror, bas, sång, virvel. Det var väl egentligen resten av trumsetet som jag hade fler mickar på, annars SM57 till allt.

Men finns det fler mickar med lika brett, eller helt otippat användningsområde? Berätta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Perew (oregistrerad)

Även föregångaren 545SD är en riktig häst tycker jag, den låter mysigt på det mesta, synd bara att det så lätt blir puffljud när man sjunger i den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även föregångaren 545SD är en riktig häst tycker jag, den låter mysigt på det mesta, synd bara att det så lätt blir puffljud när man sjunger i den.

Jo, egentligen skulle vi spela in sången med en SM58 men den glappade, så vi skruvade loss puffskyddet och monterade på SM57:an istället lite abrovinch-aktigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Varför används int kondensator mic till studio sång? ^^

Jagh ar en Neumann KMS 105, som jag älskar. Det är i första hand en vokalist mic för liveuppträdanden, men den funkar att använda i studios också, vilket jag tjänar på just nu när man bara spelar in då och då när man hinner. När jag gick i skola använde man den mkt på konserter, så jag tycker jag har tjänat ihop pengar på att köpa den, istället för en live mic och en studiomic. Hur den är att spela in gitarr o.d.y vet jag inte, men det kommer jag testa förr eller senare ^^ Men jag älskar mikrofonen <3 hehe 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...