Jump to content
Annons

Dubstep....


Mossman

Recommended Posts

Annons

Jag måste säga att jag tycker det är det bäst Korn har gjort... Men då gillar jag inte Korn sedan innan heller. Dock går Dubstep och Metal hand i hand mer än någon annan elektronisk musikgenre så det är intressant när det börjar hända lite nya saker imo 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste säga att jag tycker det är det bäst Korn har gjort... Men då gillar jag inte Korn sedan innan heller. Dock går Dubstep och Metal hand i hand mer än någon annan elektronisk musikgenre så det är intressant när det börjar hända lite nya saker imo 🙂

Håller med. Har alltid sett Korn som ett skitband, men nu är det ju plötsligt lite mer intressant. Bättre än det Metallica leker med just nu 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre än det Metallica leker med just nu 😉

Nämn en sak som inte är bättre än det Metallica leker med just nu... 😆

Vad gäller Korn så blir jag lite nyfiken. Har du någon länk till något exempel?

EDIT: Nu hittade jag något med Korn och Skrillex så glöm min fråga:

Tja det lät väl ok men i mitt tycke blir det lite mesigt med syntar i metal... 😏😱 Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Angående syntar i metall., är väl som med gitarrer i syntmusik. Puritaner finns det alltid.

Det skulle lika gärna varit gitarrer som man processat och fått dom att låta som syntarna gör nu.

Hade det varit mer rätt då?

Tycker låten är helt ointressant det är väl därför Korn tagit till Skrillex för att få det att smälla på

Dubstep känns ju mer som en fortsättning Lee Perrys grejer och Mad Professor än metall om man säger så.

Jaja, så där var låten som sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

+1

Jag tycker det är asballt! 😄

Gillar både Korn och Skrillex så detta går hem hos mig. Låter som en fräsch och modern blandning. Men kan ju förstå att det inte går hem hos alla då metalpubliken i allmänhet inte gillar sån musik.

Kul när band testar nya saker. Rör om i grytan lite. Dupstep är ju här för att stanna så varför inte liksom.

Skulle inte förvåna mig om fler band hakar på sånt här.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig vart mycket för varken Korn eller dubstep.

Gillar dock Skrillex mer än all annan dubstep jag hört.

Helt ok samarbete! Skrillex gör ju det fläskigare än vad Korn nånsin skulle kunnat göra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte inte att det var så mycket att hänga i granen. Skrillex är rätt bra annars, men Korn har inte släppt något vettigt sedan Take a look in the mirror.

I övrigt så är ju Metallicas samarbete med Lou Reed det mest underhållande inom musikbranschen på ett bra tag. I AM THE TABLE!

Link to comment
Dela på andra sajter

Klarar nästan inte av att lyssna på dubstep alls...enda jag lyssnat på rakt igenom och mer än en gång är Skrillex grymma video (som känns som det coolaste man kan göra med just dubstep i videoformat):

Jag tror att min motvilja grundas i oförståelse...oförståelse över hur en hel genre kan grundas på trioler... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...