Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har köpt P-Solo nu kommer väl om ett par dagar via posten...! och då var det micken också då.... Studio Projects TB-1 eller CS5 då? Någon som har erfarenhet av en bra Studio Projects mick för ca 3000:-? Eller är babybottle, sE 4400a eller neumannen ett klokare val?

Eller slår den här alla? Den är väl antagligen såld men... 🙂

http://www.blocket.se/stockholm/Blue_Baby_Bottle__original_Lettland_34443703.htm?ca=11&w=1&last=1

Med tanke på att man får en helt ny Babybottle för samma pengar i nuläget, så är det inte så säkert att den är såld... 😉

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Köp...

EDIT: Eller kolla med Claes... 🙂

Redigerat av drloop
Postat

Tveksam att Neumannen skulle kosta 3000:- begagnad, men annars är TLM102 ett tryggt val.

Blue Baby Bottle är fin, och jag gillar även deras billigare Blue Bluebird som matchar din prisklass fast i nypris. Sedan lägger jag även Röde NT2A på alternativlistan om du ska köpa nytt.

Besök gärna någon större musikaffär som har dessa mikar så du kan prova och jämföra.

Postat

Har varit ute och kollat mycket på nätet nu och hittade den här... (länk nedan)

http://www.blocket.se/stockholm/NY_sE_Electronics_Z5600a_II_rormikrofon_34844174.htm?ca=10&w=3

Men tänkte åka in och testa alla intressanta mickar på en butik imorgon, är väl det enda vettiga egentligen...🙂

Z5600a II är mycket trevlig. Jag har en sådan själv. Har funderat på att sälja den eftersom jag inte använder den särskilt mycket, men det har inte blivit ännu av eftersom jag ju ändå gillar den...

Postat (redigerat)

Blue Baby Bottle är verkligen helt kanon men då ska man köpa den som är gjord i Lettland.

Dom nya man köper nu är gjorda i Kina och har faktiskt inte samma innehåll eller samma ljud.

Annars tycker jag att en Michael Joly modifierad (premium) Oktava 219 eller 319 är

det bästa köpet när man talar om mikrofoner. Ungefär 5600 kr för

micken, modden, frakt, moms, tull.

Hälsningar Tompa

Redigerat av Kjubeis
Postat

Enligt vad jag har hört, så är det bara de dynamiska och "ball"-modellerna som tillverkas i Kina, medan övriga tillverkas i USA, men jag ska se om jag kan få tag på några säkra uppgifter där...

Får kanske ta och låna en ny Babybottle till nästa batch testinspelningar och kolla om det är någon större skillnad... Själv har jag en gammal från Lettland.

Postat

Fick ett snabbt svar från Mike Gattshall på BLUE: 🙂

Here is a list of products made in China:

- Spark (QCed' and packaged in US)

- Bluebird (QCed' and packaged in US)

- Baby Bottle (QCed' and packaged in US)

- Reactor (QCed' and packaged in US)

- Encore Mics

- USB Mics

- Mikey

Everything else is built here in Westlake Village, California by a team of 5 engineers.

Det stämmer alltså att Babybottle numera byggs i Kina, så det är absolut läge att få med den i min nästa batch testinspelningar, för en jämförelse...

Postat

Ja, gör det Claes. Du kommer inte att gilla den nya lika mycket som den gamla från Lettland.

Vi har testat flera gånger, det är skillnad på ljudet.

Den gamla låter bättre, vi sålde av den nya direkt.

Var rädd om din mick Claes, jag tror att

dom gamla kommer att bli mer populära när folk börjar jämföra mer noga.

Tomas Henriksson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.