Jump to content
Annons

Cubase 6 & windows XP


mickestrang

Recommended Posts

När jag lusläste om vad Cubase 6 Elements kan och inte kan så fick jag lust att skaffa det Löjligt billigt. Nu är det så att jag inte gärna släpper taget om XP riktigt än (varför laga nåt som funkar?).

Steinberg själva säger ju att W7 är ett systemkrav, men jag tycker mig ha läst eller hört att det funkar på xp ändå.

Kan någon någonting om detta?

Och en sidofråga...

Om jag installerar Cubase 6, kommer mina pluggar finnas kvar eller måste dessa installeras på nytt?

Redigerat av mickestrang
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

pluggarna brukar väl ligga i vst plugins mappen så de borde ju funka till alla cubase versioner..

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Laddade ned demos för Nevepluggarna och gick inte att installera dem i xp så vet inte om C6 funkar heller till xp. Gör det inte det tänker inte jag uppgradera förrän den här burken är slutkörd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ok. Pluggarna är väl inte värst antar jag.

Men frågan om C6 och XP mår fint ihop återstår.

Redigerat av mickestrang
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett förslag är väl att först leta i Cubase eget forum och sen kanske kika lite på vad som krävs för att installera sexan. Tror att XP är lite kört eftersom det verkar vara en del grejer i nyare windows som behövs för att saker ska funka som inte Xp har...

Link to comment
Dela på andra sajter

Saxat från forumet på Steinberg.net:

I am engaged on a relatively complex project just now and even on un-supported XP, latest version Cubase has rocked. One song has multiple layers of contrapuntal choirs and has reached 222 audio channels + several processor hungry vstis and has still not reached it's limit. Fantastic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack allihop för era svar, det låter ju som att det kan funka. Får väl slänga in W7 om det skulle knipa.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Tack allihop för era svar, det låter ju som att det kan funka. Får väl slänga in W7 om det skulle knipa.

Det är inget du behöver vara rädd för. W7 är överlägset XP, iallafall är det min erfarenhet. Stabilt som fan.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Xp är bra och var överlägset bättre än w98/millenium och kanske w7 är kanon, har bara haft det ett halvår än. Men jag skulle inte byta från xp på en några år gammal dator, vore som att tigga om trassel och en segare dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget emot w7, jag villa bar undvika en ominstallation för ni all vet ju att det tar sin tid att få ordning på allt igen som mna vil ha det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...