Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Installerade nĂ„gra program igĂ„r och mĂ€rkte idag att det stod under en antivirussökning att Arkivet var skadat. 😏

Jag har en Toshiba laptop med en intern hdd pÄ 250 GB med karusellspeed pÄ 5600 roteringar per 60-sekundersintervall.

Operativsystemet jag kör Àr Win XP Professionell. FrÄn början levererades datorn med Windows Vista. Man fick inte med

Vista installations-cds, men jag gjorde enligt instruktionen sÄdan cdr-kopia av Vista, innan jag stoppade in Win XP-

ÄterstÀllnings-cdn. Vid XP-nedgraderingen stÄr det alltid en varning (jag har ominstallerat hela datorn 8 gÄnger sedan

december 2008), om att allt pÄ hÄrddisken försvinner. Verkligen allt.

Har ett tag tÀnkt byta ut min interna hdd i vilket fall som helst, dÄ den Àr 5600 rpm "bara" och jag har sneglat pÄ

7200 rpm - inte minst för att vissa ljudvarubibliotek mer eller mindre krÀver den hastigheten. SSD tror jag inte man kan ha i, eller?

Nu nÀr det stod att Arkivet var skadat sÄ funderade jag igen.

1) Vad innebÀr Arkivet, vad Àr det i datorn liksom?

2) Vad innebÀr funktionerna Filtrera, Kopiera och Exportera i mitt antivirusprogram? SÀrskilt att Filtrera den skadade Arkivfilen undrar jag över vad det kan innebÀra?

3) Om jag byter ut min interna hdd, Àr det svÄrt (det verkar som om den kan nÄs synligt underifrÄn (egen lucka)), kommer jag att tappa nÄgra drivrutiner eller sÄ som kan tÀnkas ligga i grafikminnet eller nÄn annanstans?

4) Ska jag lÀgga in Win Vista installations-cdn först och sedan Win XP-nedgraderings-cdn, eller kan jag göra

en nedgradering av nÄgot som inte finns installerat och gÄ direkt pÄ Win XP Pro-cdn?

5) NÄn hÀr som bytt sin enda interna hdd och kan ge sina erfarenheter?

đŸ˜Č

Annons
Postat

Det hÀr besvarar inte din frÄga, men Àr det verkligen lönt att byta hÄrddisk i en laptop? De Àr ju, mer eller mindre, förbrukningsvaror, och det Àr inte riktigt lika enkelt att byta hÄrddisk som i en stationÀr dator.

Nuförtiden kan man fÄ en grÀsligt bra ny dator (laptop eller stationÀr) för 4-5000, sÄ frÄgan Àr om det inte egentligen Àr bÀttre att försöka spara ihop till en helt ny dator. Om du gillade XP, men inte Vista, tror jag att du kommer att gilla Windows 7. MÄnga som gillar XP verkar tycka om det.

Postat (redigerat)

Det hÀr besvarar inte din frÄga, men Àr det verkligen lönt att byta hÄrddisk i en laptop? De Àr ju, mer eller mindre, förbrukningsvaror, och det Àr inte riktigt lika enkelt att byta hÄrddisk som i en stationÀr dator.

Nuförtiden kan man fÄ en grÀsligt bra ny dator (laptop eller stationÀr) för 4-5000, sÄ frÄgan Àr om det inte egentligen Àr bÀttre att försöka spara ihop till en helt ny dator. Om du gillade XP, men inte Vista, tror jag att du kommer att gilla Windows 7. MÄnga som gillar XP verkar tycka om det.

Nej, det var inte ett förvÀntat svar.

Varför skulle det vara lika billigt och bra att köpa en likadan dator som den jag har nu för 9400 kr, som att köpa en ny intern hÄrddisk för 560-860 kr och installera den sjÀlv?

Jag har kollat pÄ dagens datorer 2011 och för att fÄ de anslutningsmöjligheter och den bildskÀrmsstorlek jag har pÄ min nuvarande frÄn slutet av 2008 sÄ mÄste jag gÄ upp till nÄt liknande i beloppsvÀg. Det jag fÄr dÄ Àr ett annat OS (vilket jag inte vill), lite snabbare cpu och större hdd.

PÄ min gamla laptop skulle det ta dem 3 minuter sa de att snÀppa ut och in en ny hdd pÄ plats om jag ville det. Det verkar vara nÄgot liknande med den modell jag nu har.

Redigerat av debatt
Postat

Nej, det var inte ett förvÀntat svar.

Varför skulle det vara lika billigt och bra att köpa en likadan dator som den jag har nu för 9400 kr, som att köpa en ny intern hÄrddisk för 560-860 kr och installera den sjÀlv?

Jag har kollat pÄ dagens datorer 2011 och för att fÄ de anslutningsmöjligheter och den bildskÀrmsstorlek jag har pÄ min nuvarande frÄn slutet av 2008 sÄ mÄste jag gÄ upp till nÄt liknande i beloppsvÀg. Det jag fÄr dÄ Àr ett annat OS (vilket jag inte vill), lite snabbare cpu och större hdd.

PÄ min gamla laptop skulle det ta dem 3 minuter sa de att snÀppa ut och in en ny hdd pÄ plats om jag ville det. Det verkar vara nÄgot liknande med den modell jag nu har.

Ah, dÄ förstÄr jag. Fullt förklarligt.

Postat
Har ett tag tÀnkt byta ut min interna hdd i vilket fall som helst, dÄ den Àr 5600 rpm "bara" och jag har sneglat pÄ 7200 rpm - inte minst för att vissa ljudvarubibliotek mer eller mindre krÀver den hastigheten. SSD tror jag inte man kan ha i, eller?
SSD Àr nog inte omöjligt, men det Àr hyffsat dyrt bara.

Kolla upp mĂ„tten pĂ„ din 2,5" hĂ„rddisk sĂ„ att den nya hĂ„rddisken fĂ„r plats. 2,5-tumsdiskar har en bestĂ€md bredd och diamter - men tjockleken kan variera. Det vore trist om hĂ„rddisken fick plats men om du inte kunde skruva tillbaka tangentbordet ovanpĂ„. 😉

Om det Àr ljudbibliotek det gÀller, varför inte köpa en extern hÄrddisk till ljudbiblioteken och koppla pÄ? Finns eSATA i datorn? Eller Firewire eller USB 2.0?

Arkiv brukar oftast anvÀndas som svensk översÀttning av archive, komprimerade filer/mappar i zip eller liknande format.
det stod under en antivirussökning att Arkivet var skadat.
DÄ misstÀnker jag att antivirusprogrammet ville ladda ner en zipfil med uppdaterade virusdefinitioner och att nÄgot blev fel under nedladdningen. Skadat arkiv Àr dÀrmed trasig zip-fil. Försök pÄ nytt bara.
2) Vad innebÀr funktionerna Filtrera, Kopiera och Exportera i mitt antivirusprogram? SÀrskilt att Filtrera den skadade Arkivfilen undrar jag över vad det kan innebÀra?
Kan du ordna en skÀrmdump sÄ vi fÄr se?
3) Om jag byter ut min interna hdd, Àr det svÄrt (det verkar som om den kan nÄs synligt underifrÄn (egen lucka)), kommer jag att tappa nÄgra drivrutiner eller sÄ som kan tÀnkas ligga i grafikminnet eller nÄn annanstans?
Jag tror inte att din hÄrddisk har en egen lucka. Batteri och RAM-minne brukar ha lucka sÄ du kan uppgradera minne sjÀlv. HÄrddisk brukar man behöva skruva upp hela datorn för.
4) Ska jag lÀgga in Win Vista installations-cdn först och sedan Win XP-nedgraderings-cdn, eller kan jag göra en nedgradering av nÄgot som inte finns installerat och gÄ direkt pÄ Win XP Pro-cdn?
Vid XP-nedgraderingen stÄr det alltid en varning (jag har ominstallerat hela datorn 8 gÄnger sedan december 2008), om att allt pÄ hÄrddisken försvinner. Verkligen allt.
Eftersom hÄrddisken formateras finns det ingen anledning att installera Vista. Stoppa i ÄterstÀllningsskivan för XP direkt.
Visst har jag gjort det, det Àr enkelt att byta disk i en stationÀr dator men betydligt knepigare att byta i en bÀrbar dator. Allt sitter sÄ tajt och mycket behöver plockas loss innan det gÄr att komma Ät hÄrddisken.

Men vill du ge dig in i att skruva datorn sjÀlv har jag bara ett rÄd. Ha en stor yta pÄ bordet omkring datorn. MÀrk upp alla skruvar med var de ska sitta eftersom det kan vara olika lÀngd pÄ varje skruv i en bÀrbar dator.

Postat

SSD Àr nog inte omöjligt, men det Àr hyfsat dyrt bara.

Kolla upp mĂ„tten pĂ„ din 2,5" hĂ„rddisk sĂ„ att den nya hĂ„rddisken fĂ„r plats. 2,5-tumsdiskar har en bestĂ€md bredd och diamter - men tjockleken kan variera. Det vore trist om hĂ„rddisken fick plats men om du inte kunde skruva tillbaka tangentbordet ovanpĂ„. 😉

Om det Àr ljudbibliotek det gÀller, varför inte köpa en extern hÄrddisk till ljudbiblioteken och koppla pÄ? Finns eSATA i datorn? Eller Firewire eller USB 2.0?

Arkiv brukar oftast anvÀndas som svensk översÀttning av archive, komprimerade filer/mappar i zip eller liknande format.

DÄ misstÀnker jag att antivirusprogrammet ville ladda ner en zipfil med uppdaterade virusdefinitioner och att nÄgot blev fel under nedladdningen. Skadat arkiv Àr dÀrmed trasig zip-fil. Försök pÄ nytt bara.

Kan du ordna en skÀrmdump sÄ vi fÄr se?

Jag tror inte att din hÄrddisk har en egen lucka. Batteri och RAM-minne brukar ha lucka sÄ du kan uppgradera minne sjÀlv. HÄrddisk brukar man behöva skruva upp hela datorn för.

Eftersom hÄrddisken formateras finns det ingen anledning att installera Vista. Stoppa i ÄterstÀllningsskivan för XP direkt.

Visst har jag gjort det, det Àr enkelt att byta disk i en stationÀr dator men betydligt knepigare att byta i en bÀrbar dator. Allt sitter sÄ tajt och mycket behöver plockas loss innan det gÄr att komma Ät hÄrddisken.

Men vill du ge dig in i att skruva datorn sjÀlv har jag bara ett rÄd. Ha en stor yta pÄ bordet omkring datorn. MÀrk upp alla skruvar med var de ska sitta eftersom det kan vara olika lÀngd pÄ varje skruv i en bÀrbar dator.

MÄtten Àr 10 x 6,8 x 1,2 cm. Det fanns fyra luckor under laptopen: för batteri, för RAM, för nÀtverkskort och för hdd. HÄrddiskens lucka som jag lyfte av var klÀdd med en slags aluminiumfilm och det var fyra kuddar som sÄg ut som kardborre fastsatta pÄ denna. OvanpÄ hÄrddisken lÄg en slags stabiliserande beklÀdnad av hÄrdmetall som var fastsatt med 6 skruvar. Denna mÄste man lossa pÄ först. Sedan Àr det nog bara att plugga in hÄrddisken i kontakten eller vad man ska kalla det, som syntes pÄ höger sida.

Jo, jag har externa hÄrddiskar och tÀnkte göra sÄ som du skrev med ljudbiblioteket. Det kommer inte vara nÄgra mÀrkvÀrdiga grejer, bara ett Garritan Personal Orchestra, tror jag nu i höst, men det stÄr att det krÀver 7200 rpm. Kan ju prova att ha det pÄ en extern hdd dÄ. Det mesta jag spelar in Àr ju liveinstrument med mik.

Det finns vÀl SSD för 1100-1300 kr nu eller minns jag fel? Tror min nuvarande vanliga interna hdd med 5600 rpm Àr en Hitachi.

Jo, denna laptop har alla de anslutningsmöjligheter du nÀmner och fler dÀrtill, t.ex. express card-plats.

Denna trÄd vÀckte en annan idé jag fick i morse. Jag har nu placerat min gamla HP-laptop "för vidare fÀrd" i hallen. Jag hade inne den en vÀnda för ÄtgÀrd, men teknikern klarade inte ut felet, inte ens felsökning av var felet fanns exakt - det var ju dÀrför jag köpte en ny Toshiba. Kanske kunde vara idé att byta hdd pÄ HP-n bara? Det Àr ocksÄ en sÄn med 4-5 luckor undertill, allt Ätkomligt. Det kanske vore nÄt, att byta hdd pÄ Toshiban och sÀtta i den gamla i HP-n? Det Àr Àven pÄ den Win XP och 17".

Jag har testat nÄgra gÄnger och det stÀmmer att det verkar vara skadad zip-fil. Samma sak (filnamn) kommer dock upp varje gÄng. Vad som var fallet det var att jag skulle ladda ned en konsert som fanns tillgÀnglig hos ett tv-bolag och som hade sÀnts i fransk tv, men det tog alldeles för lÄng tid eftersom min operatör (helt felaktigt) hade strypt min hastighet, sÄ jag avbröt den nedladdningen mitt i. Kontakt har tagits bland annat med operatören. Annars nÀr det gÀller virusuppdateringar kan det ju hÀnda nÄn gÄng att man fÄr försöka pÄ nytt, inte minst eftersom den försöker uppdatera innan man anslutit till internet. Men det Àr ju smÄgrejer. Den fil jag nÀmner hÀr var ju rÀtt stor.

Men det jag mest undrar Àr vad Filtrera betyder överhuvudtaget? Det stÄr inget förklaring pÄ deras webbsida om det och inte i pdf-manualen.

Postat
Jo, denna laptop har alla de anslutningsmöjligheter du nÀmner och fler dÀrtill, t.ex. express card-plats
DÄ skulle jag definitivt lÄta systemhÄrddisken vara och köpa en snabb extern hÄrddisk med eSATA-kontakt.

Det Àr bÀttre att ha Windows+program och instrument+inspelningar pÄ separata hÄrddiskar.

Jag har nu placerat min gamla HP-laptop "för vidare fÀrd" i hallen. Jag hade inne den en vÀnda för ÄtgÀrd, men teknikern klarade inte ut felet, inte ens felsökning av var felet fanns exakt
DÄ skulle jag inte offra mer pengar pÄ den. LÄt den vara surfdator eller nÄgot.
men det tog alldeles för lÄng tid eftersom min operatör (helt felaktigt) hade strypt min hastighet, sÄ jag avbröt den nedladdningen mitt i.
DÄ Àr det helt klart skadad fil, och om du försöker ladda ner den igen börjar den frÄn början igen.

Du borde anvÀnda en nedladdningshanterare om du har sÄ strulig uppkoppling, dÄ ser den till att webblÀsaren kan fortsÀtta ladda ner dÀr den slutade sist.

Postat (redigerat)

DÄ skulle jag definitivt lÄta systemhÄrddisken vara och köpa en snabb extern hÄrddisk med eSATA-kontakt.

Det Àr bÀttre att ha Windows+program och instrument+inspelningar pÄ separata hÄrddiskar.

DÄ skulle jag inte offra mer pengar pÄ den. LÄt den vara surfdator eller nÄgot.

DÄ Àr det helt klart skadad fil, och om du försöker ladda ner den igen börjar den frÄn början igen.

Du borde anvÀnda en nedladdningshanterare om du har sÄ strulig uppkoppling, dÄ ser den till att webblÀsaren kan fortsÀtta ladda ner dÀr den slutade sist.

Jo, jag har redan till min Toshiba-laptop bland annat en extern sata-hdd utan flÀkt men med kylning via höljet, som Àr jÀttebra.

TÀnkte pÄ sin höjd ha HP-laptopen som just surfdator ja, om jag fick igÄng ÄbÀket som gav upp strax före 2009. Att peta in Toshiba-hdd-n sjÀlv

Àr ju inte dyrt... HP-n gÄr ju inte alls nu, sÄ det skadar ju inte att prova med en sista livrÀddning.

Nedladdningshanterare verkar smart, ska kolla det. Operatören har mitt internetÀrende.

Redigerat av debatt
Postat

tror det Àr operativsystemets arkiv som menas

4) Ska jag lÀgga in Win Vista installations-cdn först och sedan Win XP-nedgraderings-cdn, eller kan jag göra

en nedgradering av nÄgot som inte finns installerat och gÄ direkt pÄ Win XP Pro-cdn?

Jag lovar dej. det Àr inte svÄrt att byta hÄrddisk pÄ en laptop. det kan Àven finnas plats för tvÄ, det Àr ingen nackdel.

tycker att du ska byta/sÀtta dit en till hdd och sedan installera xp frÄn skivan. om du ska ha tvÄ hdd, kontrollera att bara en Àr 'master'. drivrutiner till hdd brukar aldrig vara ett problem. datorn letar efter hdd att installera pÄ.

Postat

tror det Àr operativsystemets arkiv som menas

Jag lovar dej. det Àr inte svÄrt att byta hÄrddisk pÄ en laptop. det kan Àven finnas plats för tvÄ, det Àr ingen nackdel.

tycker att du ska byta/sÀtta dit en till hdd och sedan installera xp frÄn skivan. om du ska ha tvÄ hdd, kontrollera att bara en Àr 'master'. drivrutiner till hdd brukar aldrig vara ett problem. datorn letar efter hdd att installera pÄ.

Det kan nog "bara" sÀttas in en intern hdd i min laptop.

Sedan kan jag ju ha Ätskilliga externa.

Postat

"Temp/GLB1B.tmp >> Wise >> Wise 0132.DLL arkivet Àr skadat".

Jag kan högerklicka pÄ den och vÀlja Filtrera.

Postat

Oj. Fick mailsvar mycket snabbare Àn jag kunnat ana. Bra.

Hur som helst, enligt dem:

* ett arkiv Àr en fil som innehÄller flera andra filer (typ en mapp skulle jag vÀl sjÀlv kalla det dÄ... )

* att arkivet Ă€r skadat betyder bara att antivirusprogrammet inte kan söka igenom filen och inte bokstavligt att det Ă€r skadat (ehh... ) đŸ€Ș

* för att anvĂ€nda eller undersöka en fil mĂ„ste man ta ur den ur arkivet och lĂ€gga den pĂ„ disken, det Ă€r inte förrĂ€n den ligger pĂ„ disken som den kan virusundersökas (var ligger den nu dĂ„ om den inte ligger pĂ„ disken... ?) 😳

* att filtrera en fil innebÀr bara att den försvinner frÄn genomsökningssvaret, men den kommer fortfarande finnas pÄ samma plats i samma arkiv, men du ser det inte. Du kan ocksÄ filtrera genom att sÀtta olika filter och visa det du vill visa. (ok)

Postat

solklart 🙂

kan ju vara en fil till ett program som Ă€r skadat eller ligger pĂ„ ett skadat omrĂ„de pĂ„ disken. Är det nĂ„got program som inte fungerar eller blir det error dĂ„ och dĂ„. Om du Ă€ndĂ„ ska byta hdd Ă€r det vĂ€l inget att bry sej om eg.

Postat (redigerat)

solklart 🙂

kan ju vara en fil till ett program som Ă€r skadat eller ligger pĂ„ ett skadat omrĂ„de pĂ„ disken. Är det nĂ„got program som inte fungerar eller blir det error dĂ„ och dĂ„. Om du Ă€ndĂ„ ska byta hdd Ă€r det vĂ€l inget att bry sej om eg.

De sÀger ju inte att det betyder att nÄgot Àr skadat.

Och var ligger en fil om den inte ligger pÄ disken? NÄgon annan disk har jag ju inte.

Det som inte fungerar Àr att skrivaren beter sig konstigt.

Hade hoppat vÀnta x antal mÄnader innan hdd-bytet.

Redigerat av debatt
Postat

Körde en Filtrering av nÀmnda fil.

Gick in i mitt DTP-program och försökte skriva ut pÄ nytt.

Allt funkade som det skulle.

BurninSven (oregistrerad)
Postat

I ditt fall sÄ skulle jag byta till en ssd och köpa uppgraderingen till win 7 och köra en clean install med hjÀlp av den hÀr guiden http://www.winsupersite.com/article/windows-7/clean-install-windows-7-with-upgrade-media dÄ jag för det första tror att du slipper liknande problem i framtiden för att win 7 Àr ett nyare mindre buggigt os samt att det helt enkelt kommer att löna sig bÄde "strulmÀssigt" och rent ekonomiskt och tidsmÀssigt med en ny frÀsh installation. Har du en vista eller Àven en win xp sedan tidigare sÄ Àr en uppgradering bÄde möjligt och ekonomiskt vettig samt betydligt snabbare jÀmfört med en uppgradering över ett befintligt os. Om din laptop funkar med en ssd det ska tillverkaren svara pÄ men att det inte skulle funka Àr inte troligt. Dvs du behöver Sata pÄ moderkortet men det förmodar jag att det finns.

Hoppas det löser sig.

Postat (redigerat)

I ditt fall sÄ skulle jag byta till en ssd och köpa uppgraderingen till win 7 och köra en clean install med hjÀlp av den hÀr guiden http://www.winsupersite.com/article/windows-7/clean-install-windows-7-with-upgrade-media dÄ jag för det första tror att du slipper liknande problem i framtiden för att win 7 Àr ett nyare mindre buggigt os samt att det helt enkelt kommer att löna sig bÄde "strulmÀssigt" och rent ekonomiskt och tidsmÀssigt med en ny frÀsh installation. Har du en vista eller Àven en win xp sedan tidigare sÄ Àr en uppgradering bÄde möjligt och ekonomiskt vettig samt betydligt snabbare jÀmfört med en uppgradering över ett befintligt os. Om din laptop funkar med en ssd det ska tillverkaren svara pÄ men att det inte skulle funka Àr inte troligt. Dvs du behöver Sata pÄ moderkortet men det förmodar jag att det finns.

Hoppas det löser sig.

Hej Brinnande Sven!

Det har redan löst sig. Jag filtrerade den dÀr filen och fick bort problemet och problemet med skrivaren helt och hÄllet. Allt rullar fett nu!

Jag kör Win XP pro och har kört Win XP sedan 2005. Finner det bÀst. Installera om igen behöver jag inte. Vista har jag aldrig anvÀnt, det verkar

beige. Skulle jag fÄ för mig att köpa en intern hdd senare i Är sÄ blir det delvis för att kanske kunna putta igÄng min gamla laptop ocksÄ genom

bytet. Ssd Àr inte viktigast, det Àr viktigare att hdd-n har 7200 rpm. Jag kör redan e-sata pÄ en annan hdd, sÄ jag tror inte mitt moderkort nu

medger tvÄ sata-diskar samtidigt förresten, bÄde internt och externt. TÀnkte till lite dÀr igen. SÄ en intern "vanlig" hdd pÄ 7200 rpm rÀcker

i sÄ fall. 750 kr?

Redigerat av debatt
Postat

Skönt att det löste sig, Debatt!

FrĂ„n det ena till det andra... sĂ„ snor jag trĂ„den lite.. 😑

AllmĂ€n undran frĂ„n mig alltsĂ„: Är det inte sĂ„ att moderkortet mĂ„ste ha stöd för SSD om man vill ha det? 😕

Postat

Skönt att det löste sig, Debatt!

FrĂ„n det ena till det andra... sĂ„ snor jag trĂ„den lite.. 😑

AllmĂ€n undran frĂ„n mig alltsĂ„: Är det inte sĂ„ att moderkortet mĂ„ste ha stöd för SSD om man vill ha det? 😕

Och nu öppnade jag ögonen.. Det ska va Sata alltsÄ... som vanligt.

DĂ„sĂ„! 😄

Postat (redigerat)

Och nu öppnade jag ögonen.. Det ska va Sata alltsÄ... som vanligt.

DĂ„sĂ„! 😄

Ja, jo... men anvÀnder man redan en extern sata-hÄrddisk till en dylik dator sÄ Àr det nog inte sÀkert man kan ploppa in en intern sata-hÄrddisk ocksÄ.

Antingen eller som sÄ mycket annat med datorer?

NÄSTA PC eller Mac, DÅ kommer jag anvĂ€nda ssd, tror jag.

Redigerat av debatt
Postat

Ja, jo... men anvÀnder man redan en extern sata-hÄrddisk till en dylik dator sÄ Àr det nog inte sÀkert man kan ploppa in en intern sata-hÄrddisk ocksÄ.

Antingen eller som sÄ mycket annat med datorer?

Mmmm... vet inte hur det Ă€r med det. 😕

Postat
men anvÀnder man redan en extern sata-hÄrddisk till en dylik dator sÄ Àr det nog inte sÀkert man kan ploppa in en intern sata-hÄrddisk ocksÄ.

JodÄ! Externa hÄrddiskar har ingen betydelse för interna diskar. Koppla pÄ sÄ mÄnga externa diskar som ditt moderkort hinner med.

Postat

JodÄ! Externa hÄrddiskar har ingen betydelse för interna diskar. Koppla pÄ sÄ mÄnga externa diskar som ditt moderkort hinner med.

Ja, men alltsĂ„... nu ska ju den iofs var intern i sĂ„ fall. GĂ„r det? Det kanske gĂ„r dĂ„ eftersom jag kan ha extern dito. 😕

Lustigaste frÄgetecknet fortfarande Àr Àndock hur den dÀr filen antivirussupporten talar om kan ligga nÄgon annanstans Àn pÄ hÄrddisken

och att den mÄste lyftas fram till min enda hÄrddisk för genomsökning i sÄ fall. Kan den finnas under en tangent?

Telesupporten har svarat ocksĂ„. Ärendet pĂ„gĂ„r. Det kunde inte lösas via telefon, sa de först, mĂ„ste maila. Nu kunde det inte lösas via

mail, mÄste ringa.

Postat

Lustigaste frÄgetecknet fortfarande Àr Àndock hur den dÀr filen antivirussupporten talar om kan ligga nÄgon annanstans Àn pÄ hÄrddisken

och att den mÄste lyftas fram till min enda hÄrddisk för genomsökning i sÄ fall. Kan den finnas under en tangent?

De menar nog bara att antivirusprogrammet inte kan scanna den sÄ lÀnge den ligger "nerpackad" i arkivfilen.

Postat

De menar nog bara att antivirusprogrammet inte kan scanna den sÄ lÀnge den ligger "nerpackad" i arkivfilen.

Ja just det, de skriver att den inte kan genomsökas sÄ lÀnge den inte ligger pÄ hÄrddisken utan i arkivet,

sÄ dÄ undrar jag var arkivet ligger - under en tangent eller inne i hörlursuttaget (ironi)?

Jag har försökt med Sök för att hitta denna fil, men det gick inte. Det Àr bara antivirusprogrammet som hittar

den. Jag vet inte hur jag ska kunna lÀgga filen ifrÄga ensamt pÄ hÄrddisken.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.