Jump to content
Annons

Pluggar för mixning


fender__

Recommended Posts

Hej

Jag söker efter schyssta effektpluggar (EQ, Kompressor/Limiter, Reverb och Delay) eller bundles för mixning av allt från POP/Rock till filmmusik. Problemet är att jag har Windows7 och 64bitars program vilket minimerar utbudet.

Jag använder Cubase 5 fall ni behöver veta!

Finns det möjligtvis något från Waves som fungerar ihop med W7 och 64bit?

Hälsningar

Emir

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Waves fungerar på Windows 7, dock så kan du iinte uttnytja 64bitars läget.

Waves Gold bundle är prisvärd nu för tiden. Du kan kolla in Ik multimedias nya 1176 och La2a pluggar som är minst lika bra som Waves. de kostar 99$ styck. Jag köpte nyligen Waves Power pack (de pluggar jag använder mest av waves) + Ik multimedias 2 pluggar. Riktigt bra kombo och relativt billig.

Jag är ett stort fan av The glues SSL kompressor, kostar också 99$

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan jag använda Waves pluggar även om dem inte har 64bit versioner? Alltså kan jag använda deras 32bitars utan något strul alls, eller måste jag kanske ha vstbridge typ?

Ska kika på IK och stillweell, Tack för tipsen!!

Izotope ozone 4 har jag redan och tycker den är sisådär. vill helst ha kompressor för sig eq för sig osv.

Fler tips =)???

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att det inte spelar någon roll i cubase om pluginen är 32 lr 64, tror det går att köra båda i 64bitars cubase.

Izotope Ozone är en av de bästa masterings pluggarna på marknaden trots sitt pris. Den äger waves L3 t.ex.

SSL Duende pluggarna är också väldigt bra. Duende Channel strippen är mycket bättre än Waves simulering t.ex. men de är rätt dyra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Först och främst: Har du testat med de medföljande pluggarna i Cubase? De fungerar alldeles utmärkt för de flesta saker.

När du har tömt ut möjligheterna där eller vill ha ett annat användarinterface eller lite annat sound, så kan du exempelvis kolla på Flux och Sonalksis. PSP Audioware har ett par fina delaypluggar. Uppgradera till Cubase6, så får du bl a ett impulsreverb med på köpet (och dessutom en bättre 32-bits bridge). Vill du ha ett bra parameter-reverb, så kolla på Breverb från Overloud.

Vill du ändå fortsätta med Cubase5, så kan du köra 32-bitspluggar via jbridge, som ska vara mycket bättre än den inbyggda 32-bits bridgen i C5.

Acoustica-Audios Nebula3 har jag funderat lite på, men inte bestämt mig riktigt ännu. Den verkar intressant i alla fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag en massa att kika på. Tack för alla tips 🙂

Cubase egna pluggar har jag använt i snart 2 år och har tröttnat på dem ganska mycket nu. Känner att det är dags för en liten uppdatering.

Cubase Uppgraderingen kan också vara ett bra alternativ, verkar vara grymt enkelt att göra bra MIDI spår 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag en massa att kika på. Tack för alla tips 🙂

Cubase egna pluggar har jag använt i snart 2 år och har tröttnat på dem ganska mycket nu. Känner att det är dags för en liten uppdatering.

Cubase Uppgraderingen kan också vara ett bra alternativ, verkar vara grymt enkelt att göra bra MIDI spår 🙂

Hej

Jag kan varmt rekommendera ezmix från toontrack. Det är den enklaste pluggen för mixing, som jag har provat.

Edit: jag kör windows 7 64 bitars

Mvh

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...