Ploghbill Postat 13 februari 2005 Dela Postat 13 februari 2005 Jag har gjort en låt alldeles själv som handlar om min kära kompis Julius. Mycket internskämt, men ändå! Kolla in o kommentera! Den kanske sätter sig hähä... LÅTNAMN: Julle, vem vill du ha? ARTIST/GRUPP: MR. BIGG GENRE: Plojrock LÅTLÄNGD: 3:22 KOMPOSITÖR: Johan Schuster PRODUCENT: Johan Schuster EV. MEDVERKANDE: Inte en käft, förutom jag då. INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: MP3 STORLEK: 4.2 MB STATUS: Färdig demolåt LÅTLÄNK: http://www.kratern.se/~erik/ploghbill/Julle På länken finns låten + text! MVH Johan Schuster P.S Denna låten gjorde jag på 30 minuter en gång när jag satt i studion o var för bakfull för att skrika in sång på ett seriöst projekt jag även pysslar med! ROKK ON 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dakire (oregistrerad) Postat 13 februari 2005 Dela Postat 13 februari 2005 Tror du underskattar låten. Men lite små justeringar har vi sommarplågan 2005 här i denna tråden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ploghbill Postat 13 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 13 februari 2005 Hahaha tack Erik 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 13 februari 2005 Dela Postat 13 februari 2005 (redigerat) *editerat av admin* Redigerat 11 december 2013 av Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ploghbill Postat 13 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 13 februari 2005 Jag har testat att läga sången högre, men då sticker den ut för mycket. Tycker balansen ändå är sjysst här! Tack för att du tog dig tid! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrix Postat 14 februari 2005 Dela Postat 14 februari 2005 Sälj till nick and the family så måste vi stå ut med dom en sommar till 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 14 februari 2005 Dela Postat 14 februari 2005 Smart! Smask. Sitter som en smäck tycker jag. Sången är lite animerad, men det är väl meningen. Visst är det hitvarning. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dakire (oregistrerad) Postat 14 februari 2005 Dela Postat 14 februari 2005 Tråkigt att inte fler verka vilja kommentera detta mästerverk... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 14 februari 2005 Dela Postat 14 februari 2005 Tråkigt att inte fler verka vilja kommentera detta mästerverk... 😳 Lugn i stormen, vi ska skriva egna låtar, jobba, kolla på tv, snyta ungarna, supa, tvätta bilen, ha firmafest, åka på semester, sniffa lim, handla mat, träna hockey och däremellan hinna gå på muggen flera gånger per dag.... Kommentar: Bort med Julle, in med något allmängiltigt om försmådd kärlek och det är hit-risk. Bra jobbat! ® Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MorDeth (oregistrerad) Postat 14 februari 2005 Dela Postat 14 februari 2005 Asbra.... helt klart hur bra som hellst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lethal Postat 14 februari 2005 Dela Postat 14 februari 2005 Störtskön låt helt klart. Välmixad och med bra drag. Gillar sången skarpt 😱 Får man höra nått från det seriösa du sitter och pular med nån gång också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindebergmusic (oregistrerad) Postat 14 februari 2005 Dela Postat 14 februari 2005 Helkul! Jag instämmer med kommentarerna ovan! Upp med sången lite (Brukar få den kommentaren själv hehe). Nu blev jag sugen att dista min gitarrer mer 😱 Ös på! Johan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ploghbill Postat 14 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 14 februari 2005 Tack för all nice kritik. Jo jag pular med lite seriösa grejjor med. Kolla http://www.kratern.se/~erik/ploghbill o ladda hem Blinded Colony - Swallow and sleep. Dock ej färdigmixat. Jag som sjunger/skriker där! Ni kan även ladda hem SKÖRDA - A hell out of Eden där jag lirar gitarr o sjunger o skriver musiken. Dock ej mixat. Ploghbill, är ett gammalt soloprojekt jag hade där jag lirar allt. Nu har ni o göra hähä. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lethal Postat 14 februari 2005 Dela Postat 14 februari 2005 (redigerat) Sitter och lyssnar på Blinded Colony - Shallow and sleep och är helt klart imponerad. Låter hårt, och låter svenskt. Klart mysigt! Får lite In Flames/Haunted/etc.-vibbar av det. Lyckades hitta er hemsida också 😄 Redigerat 14 februari 2005 av Lethal Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BosseL Postat 14 februari 2005 Dela Postat 14 februari 2005 (redigerat) Sprid låten (kan vi hjälpa på nåt sätt så säg till) eller skaffa kontrakt på den...en klar sommarhit. Redigerat 14 februari 2005 av BosseL Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tryff Postat 14 februari 2005 Dela Postat 14 februari 2005 (redigerat) hmm, det här är ju jättebra... Fast kanske blev det bra för att du gjorde det med en klackspark istället för den introverta konstmusiken du vanligen sysslar med 😛 KNUT 😎 Redigerat 14 februari 2005 av tryff Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 14 februari 2005 Dela Postat 14 februari 2005 Schysst! Extra schysst att du har "råd att offra" en så pass bra låt för ett skämt. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mickel Postat 14 februari 2005 Dela Postat 14 februari 2005 Pang Bom. Med en klackspark. Kalasbra!! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 15 februari 2005 Dela Postat 15 februari 2005 Jättekul, ända sedan Smalare Än Thords förra platta har jag längtat efter lite ny afterskimusik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Coffeemidget Postat 15 februari 2005 Dela Postat 15 februari 2005 hah, Denhär e kul, den har ja ju hört förut. de va väl den låten du undrade om hur trummorna blev? eller ladda ja ner fel låt i andra tråden då? Skicka in denhär märkt, "Hej hej dödare" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dakire (oregistrerad) Postat 15 februari 2005 Dela Postat 15 februari 2005 (redigerat) EDIT removed Redigerat 15 februari 2005 av dakire Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ploghbill Postat 15 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 15 februari 2005 Tack vare all nice kritik har jag nu även fixat ett artistnamn, inget mindre än MR. BIGG. Sitter som en keps på sne'! En gallup undersökning för betyg borde snart med komma upp om Admin går med på det 😉 MVH Johan Schuster Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 15 februari 2005 Dela Postat 15 februari 2005 Mr Big. Im the one who wants to be with you 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 15 februari 2005 Dela Postat 15 februari 2005 En gallup undersökning för betyg borde snart med komma upp om Admin går med på det 😉 Nej, det går tyvärr inte eftersom Hacke helt själv fyllt hela skojmusikkvoten fram till 2007. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jim Postat 15 februari 2005 Dela Postat 15 februari 2005 Den rullar fortfarande i playern. Bra Kul Jimmy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dakire (oregistrerad) Postat 15 februari 2005 Dela Postat 15 februari 2005 Jävla låtjävel, nynnar ju på den hela tiden när jag är ute o springer. 😄😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
baloo (oregistrerad) Postat 16 februari 2005 Dela Postat 16 februari 2005 (redigerat) hits for kids a la schalger.. bra som fan.. skulle inte bli förvånad om jag hörde den på radio lr nått.. lr såg dig på tv lr nått... vänta.. 😲 LÅT MIG BLI DIN GITTARIST! jaa!!! nu har jag min chans att äntligen bli känd!!!! DU är min motorväg till hollywood! MOHAHA! Dennis Rodman, här kommer jag!!! aja.. bra jobbat.. du måste ju typ va utbildad lr nått... själv sitter jag o sliter dag för dag för att förstå hur man får in musiken från instrumentet man spelar på in i datorn o ut i hörlurarna 🙂 Redigerat 16 februari 2005 av baloo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shadows Postat 16 februari 2005 Dela Postat 16 februari 2005 Snygg mix, snygg inspelning och bra låt riktigt snyggt gjort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 16 februari 2005 Dela Postat 16 februari 2005 1. Gruppa sång och kör, hård kompressor och höj lite. 2. Vässa mastereq en aning. 3. Ge ut på skiva. 4. Tjäna pengar, hehe... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vinyl Postat 17 februari 2005 Dela Postat 17 februari 2005 Kanon låt 😏😛😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.