Jump to content
Annons

James Brown :)

Recommended Posts

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Hej alla glada James Brown (JB) tyckare och experter.

Efter att ha deltagit i denna trad vore det intressant att veta vad som aer den generella uppfattningen om denna sangare.

Enligt vissa sa aer han helt enkelt baest och tycker man nagot annat sa aer man inte tillraeckligt infoerstadd eller sa har man ingen kaensla foer kvalitet. Andra anser att han inte var sa bra som sangare men tycker att han gjort mycket foer genren samt att man aer imponerad av honom som artist eller latskrivare osv. Vissa saeger ocksa att man inte gillar honom alls men att man gillar mycket annat inom Soul och Funk. Enligt JB konnosören sa aer det foerkastligt och gillar man inte JB sa kan man inte gilla nagonting inom Soul och Funk genren, troligtvis har man ingen som helst kaensla foer musik oeverhuvudtaget. Lustigt det daer...

Hur som helst, taenkte jag skulle goera en liten snabb poll med lite olika svarsalternativ. Vill man sedan motivera sitt svar och fylla pa kan man ju givetvis goera det.

JB var:

A - en mycket bra sangare som far MVG i betyg. Tycker man nagot annat har man ingen kvalitetskaensla samtidigt som man diskvalificerar sig fran att tycka om all annan musik inom Funk och Soul genren.

B - en mycket bra sangare enligt mig som har varit oerhoert inflytelserik inom genren. Sen sa aer det ju som med allt annat att det aer en smaksak, sa tycker andra annorlunda sa aer det inte mycket man kan goera at det.

C - inte en bra sangare och sa aer det med det. Tycker man nagot annat aer man pantad och kan ga och laegga sig. Gillar man detta har man ingen som helst kaensla foer kvalitet och foerstar inte musik oeverhuvudtaget.

D - inte en bra sangare men jag tycker han har varit viktig foer musikens utveckling. Jag uppskattar genren och lyssnar gaerna pa andra sangare inom soul and funk. Om andra tycker han aer bra sa aer det helt i sin ordning.

E - inte en bra sangare helt enkelt. Gillar heller inte genren. San aer jag, andra aer annorlunda.

Kom igen nu, har vi lite asikter till den hoegst oserioesa trad?

Annons
Postat

den intressanta frågan är om yngve malmsten är en bra gitarrist

det objektiva svaret är ja

😆

Jag svarar "D"

/CHAE

Postat (redigerat)

James Brown misshandlade kvinnor.

en riktig karl - som ike turner

yngve har en katt

Redigerat av Demonproducenten
Postat

Jag svarar "D"

/CHAE

Kan du motivera varför du tycker han INTE var en bra sångare och tror du någon annan kunde ha gjort hans klassiker bättre än vad han gjorde?

Postat (redigerat)

Kan du motivera varför du tycker han INTE var en bra sångare och tror du någon annan kunde ha gjort hans klassiker bättre än vad han gjorde?

kan du motivera varför du tycker yngve var en bra gitarrist och tror du inte någon annan kunde ha gjort hans klassiker bättre än vad han gjorde?

Redigerat av Demonproducenten
Postat

kan du motivera varför du tycker han var en bra sångare och tror du inte någon annan kunde ha gjort hans klassiker bättre än vad han gjorde?

Ja hans sång var rå innovativ hade fruktansvärt bra timing och klarade att sjunga både soft soul och ursinningt svängande funk. Att han dessutom troligen var den förste gruntaren & growlaren gjorde inte hans sånginsatser sämre.

Att kalla JB dålig sångare visar på sällsynt dålig smak och kvalitetskänsla.

Det finns några bra JB covers men de flesta bleknar betänkligt i jämförelse med JBs versioner.

Postat

Kan du motivera varför du tycker han INTE var en bra sångare

Eftersom du själv sätter gränserna för vad som är "bra" endast till vad du själv tycker utan konsekvent beaktande av vad även andra tycker, så får du väl finna dig att de som tycker att han inte sjunger "bra" också kör samma resonemang.

Så jävla speciell är du liksom inte...

Dyrkar du James Brown?

Postat

Eftersom du själv sätter gränserna för vad som är "bra" endast till vad du själv tycker utan konsekvent beaktande av vad även andra tycker, så får du väl finna dig att de som tycker att han inte sjunger "bra" också kör samma resonemang.

Så jävla speciell är du liksom inte...

Inte du heller för jag frågade faktiskt Chae, fast det kanske är du också? Sen är faktiskt omdömet om JB att han objektiv sett är en bra sångare även bland de som inte ens gillar Soul och Funk. Precis som de flesta som inte gillar Opera ändå kan förstå och medge att Pavarotti är bra.

oakleaf (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Resultatsammanstaellning sa haer langt:

B: 1 roest

D: 1 roest

Yngves gitarrkapacitet: Bra

JBs behandlande av kvinnor: Daligt

Yngves kaerlek till djur: Har katt

Edit: Saerskrivningar

Redigerat av oakleaf
Postat

- Listen people I'm here to talk about James Brown.

- James Brown?

- If James was here it would be a hit!

(Bon Jovi - I could make a living out of loving you från Crush)

(Ingen aning om vad de menade med det...)

Postat

Inte du heller för jag frågade faktiskt Chae, fast det kanske är du också?

MBBAD är det endast du som sysslar med när det kommer till dig och mig.

Sen är faktiskt omdömet om JB att han objektiv sett är en bra sångare även bland de som inte ens gillar Soul och Funk. Precis som de flesta som inte gillar Opera ändå kan förstå och medge att Pavarotti är bra.

Som jag sa: Du får finna dig i att andra som inte tycker att han sjunger "bra" grundar sin slutsats på exakt samma grunder som du.

Dyrkar du James Brown?

Postat

Resultat sammanstaellning sa haer langt:

B: 1 roest

D: 1 roest

ger snittet: C - inte en bra sangare och sa aer det med det.

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Precis som de flesta som inte gillar Opera ändå kan förstå och medge att Pavarotti är bra.

Precis som folk som inte gillar JB kan forsta funk n soul da antar jag.

oakleaf (oregistrerad)
Postat

vad sägs om J&B då?

Ja tack, med lite is.

Postat

Kan du motivera varför du INTE väljer att se saker och ting här i världen ur ett annat perspektiv utan, planlöst, tjafsar på och om du tror att någon annan kunde resonerat på ett mer intelligent sätt?

Postat

Bläh!

Alla som é nåt hivar:

jack_daniels-9205_60822796_151156581.gif

Nu är ni där igen, Valle 😛

Fast lite humörvatten är aldrig fel ☺️

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Bläh!

Alla som é nåt hivar:

Ah men da ska de ta mig tusan vara med cola.

Postat

Kan du motivera varför du INTE väljer att se saker och ting här i världen ur ett annat perspektiv utan, planlöst, tjafsar på och om du tror att någon annan kunde resonerat på ett mer intelligent sätt?

Kan du motivera varför du tycker att Blablabla INTE väljer att se saker och ting här i världen ur ett annat perspektiv utan, planlöst, tjafsar på och om du tror att någon annan kunde resonerat på ett mer intelligent sätt?

Postat

Kan man smyga ner en GT trots att man är på jobbet? 😕

Postat

Som jag sa: Du får finna dig i att andra som inte tycker att han sjunger "bra" grundar sin slutsats på exakt samma grunder som du.

Nu var ju frågan om JB var en bra sångare och det var han ju finns ingen här som har gett ett enda argument om varför han skulle vara dålig eller medelmåttig, inte ens Claes som var den som kom med det idiotiska påstående först.

Postat

Ah men da ska de ta mig tusan vara med cola.

AAARRRGGGHHHH!

COLA!?

Är de helt jävla galen!?

Straight, för fan! Straight!

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Kan man smyga ner en GT trots att man är på jobbet? 😕

Alltsa, da har man ju ingen som helst kaensla foer kvalitet. Whiskey ska det vara, gillar man inte whiskey kan man ga och laegga sig. 😉

Postat

Bläh!

att kalla J&B dålig visar på sällsynt dålig smak och kvalitetskänsla.

rent objektivt alltså

sen är faktiskt omdömet om J&B att den objektivt sett är en bra whisky även bland de som inte ens gillar whisky

precis som de flesta som inte gillar strata ändå kan förstå och medge att yngve är bra

Postat

AAARRRGGGHHHH!

COLA!?

Är de helt jävla galen!?

Straight, för fan! Straight!

rent objektivt ska whiskey drickas med is

nämn någon som tycker annorlunda

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.