Jump to content
Annons

Sommarpyssel 2011


spaceman

Recommended Posts

Tänkte att man kunde ha någon form av sommarpyssel här på forumet

nu när det bara regnar (för det mesta).

Pysslet går ut på följande:

Visste du att...och sedan ett sant påstående som har med musik, band, studios, studioprylar etc att göra.

Jag får väl börja,

Visste du att...

Thrash metal-bandet Slayer har släppt bland annat 10 studioalbum, 1 coveralbum, 2 livealbum och 4 videoalbum ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Visste du att...

Alan Jackson krävde inför sin kommanade konsert(er) i Sverige att få en speciell turnébuss. En sådan fanns bara i Storbrittannien i hela Europa så den fick fraktas hit. Allt detta bara för att frakta honom mellan hotell och platsen för konserten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste du att...

Min kompis Ulf sålde sin Hagström Impala till Lisa Miskovsky. Den syntes med jämna mellanrum i kvällspressen med Lisa. Var ju var och varannan dag ett tag och dessutom så dök den ju upp i trailern för körslaget.

En cool gitarr är det utan tvekan men om den är bra är ju en annan historia. Vad vet jag. Har aldrig varit gitarrist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste du att...

...ett porträtt av Adolf Hitler, i absolut sista sekunden, försvann från "Sgt. Pepper..."-omslaget.

..."Back In The USSR" från början först hette "I'm Backing UK" (och syftade på 1968 års brittiska industrikampanj), för att sedan ändra titel till "I'm Backing USSR" för att slutligen få sin slutgiltiga titel.

...Brian Wilson från början såddes en proffskarriär inom baseball. Tyvärr var hans curve ball (enligt egen utsago) rent åt helvete och han började med musik på allvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

...Brian Wilson från början såddes en proffskarriär inom baseball. Tyvärr var hans curve ball (enligt egen utsago) rent åt helvete och han började med musik på allvar.

Och ni visste att Casablancas bassist Mats Rubarth hade en LYCKAD karriär som allsvensk fotbollsspelare innan han tog sig an glamrocken på allvar.

...och ni visste förstås att den enda personen i publiken i hr Winnerbäcks första musikvideo är undertecknad. Så det så. Fast det har jag väl tjatat om förr... i nån "jag mötte lassie"-tråd

Onsdagsskål fan!

/Bengt

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste du att...

Den snabbaste munspelaren är Nicky Shane från USA som lyckades spela "Oh When the Saints Go Marching In" med

en speed på 285 bpm i SRS Studios, Santa Barbara, California den 8 september 2005... 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...