Jump to content
Annons

Orkar Ni mer SVENSK POP


jim

Recommended Posts

Nå. Nu är jag här igen. Lyssnar ganska mycket på låtarna som ligger uppe. Tyvärr så är jag inte så orienterad på era områden. Tycker det är mycket house, teckno etc... därför skriver jag inte så mycket om era låtar. Men tycker det låter bra överlag. Uppskattar den konstruktiva kritik ni givit på det jag lagt ut tidigare. Så jag kör på....

LÅTNAMN: Min Flicka

ARTIST/GRUPP: Jimmy Nordstrand

GENRE: Svensk POP

LÅTLÄNGD: 3:19

KOMPOSITÖR: Jimmy Nordstrand

PRODUCENT: Jimmy Nordstrand

EV. MEDVERKANDE: Nick

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: ???

STATUS: Test demo

LÅTLÄNK: Min Flicka

Vet att cymbalerna (som vanligt) är usla. Har inget bra mellanspel. Så där får ni gärna komma med förslag på vad som fattas.

Ha det gott.

Vänligen, Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker faktiskt att detta låter bra. I vanliga fall avskyr jag sådan här musik, men detta va riktigt bra. Gessle vibbar.

Mycket bra sång, och bra körer!

Det enda jag kan klaga på är nog trummorna. Trisst ljud, men det visste du ju om 😄

Samt att när du kör med den aukustiska gitarren 2:15 så blir det så vansinnigt "tyst", det känns som om det fattas något.

(stort plus för munspelet)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket Gessle som sagt och lite Hellman låter det. Refrängen är snygg. Samstämt och tight. Men sticket (02:15?) är ju obefintligt kanske går att förändra. Munspelet är helt rätt och fint framfört. Retar mig lite på de amerikanska R:en. Snegla inte så mycket på andra utan kör ert eget race. Anar mycket talang annars. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindebergmusic (oregistrerad)

Avskalat och ärligt! Bra låt!

Det låter som om din sångröst skulle palla för en höjning av tonarten!? Skulle ge mer energi.

Snyggt munspel!

MVH

Johan Lindeberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är skitbra. Tycker förresten att alla dina verk håller bra klass. Måste dock hålla med föregående talare om att det luktar lite väl mycket Gessle & Hellman.

Trallvänligt. Nu har den snurrat runt ett antal gånger i Winamp så nu har den verkligen satt sig på hjärnan.

Den bästa röstgrejjen är när du wailar iväg vid 2.55. Gillar den. Du kör annars rätt så monotomt (eller hur det stavas...). Märks mest på verserna.

Men som sagt. Jag gillar låten.

Alla skönhetsfelen rättar dom stora cheferna på Emi till sedan, så du behöver inte oroa dig för mycket. 😳

/H

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar o bockar. Jäklar vad ni är hyggliga.

Håller fullständigt med om att mellanspelet suger. Ska komma på nåt där. Snart ska jag skaffa DFH och då kanske trummorna får lite roligare sound.

Kommer med en uppdatering nästa helg.

Tusen tack för att ni tog er tid att lyssna

Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag diggade det här. Speciellt ljudet på akustiska gitarren. Sen tyckte jag inte mellanspelet var så himla dåligt.

Byt ut trummorna så ska du se att det lyfter ännu mer. En tamburin hade varit på sin plats. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

LIte underlig ljudbild. Sången är bra, men nivåerna är ojämna. Det känns som att ljuden släcker varandra lite. Det blir ingen dynamik i mixningen. Exempelvis sticker virveln ut lite, men de andra trummorna hörs knappast.

Jag skulle jobba vidare med mixen. Skruva bort sången och jopbba med ett instrument i taget. Det låter som att syntljudet dränker det andra.

Sången är bra, men arrangemanget skulle jag jobba med. AAA körerna känns lite 85.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är bra jättebra pop....att man tänker på gessle är bara för att det är han som man hör överallt.....men det finns ju många andra som sysslar med sån här pop...

Tror också att sången kan bli bättre genom tonartsförändringar på vissa ställen...

Och nu till texten:

Inget fel på den, men ibland tvingar du in fler ord än vad som är nödvändigt i texten...vad som händer då är att farten på sången varierar lite som en berg och dalbana...

Vill inte gå in i din text och peta men här är ett exempel

"Hon har sidor som hon bara visar för mig...." pröva med att ta bort "för". "För" tillför inget utan gör bara att sången speedar upp från grundrytmen...finns några andra sådana exempel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har en pad som ligger o dränker nästan alla instrument!

Varför inte byta ut den mot ett snyggt piano som komplementerar sången på sina ställen...

Du kanske har löst problemet med själva mellanspelet då... Du kan ju göra nåt snyggt med pianot där!

Håller med om ovan! Snygg låt, texten skulle kunnas gallra lite... men bara lite! håller till exempel med om "för"

BRA LÅT! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hackeman:

Du har rætt. GA, væntar på att få igång DFH. E uppriktigt trøtt på GA.

Ska lægga piano och ta bort PADen.

Provar också att ta bort ordet "før"

Tack før era inlægg

Mvh "Gessle mannen" :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...