Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ja det Àr ju smaken som baken!

SÄ jag kallar endast pÄ dom som gillar hÄrdrock!

Vilka jÀvla lÄtar!

RefrĂ€nger som dĂ€ckar iaf mig! 😄

Blir lÀtt ett köp!

Och jag som överlag hatar sÄn hÀr musik, Nightwish Àr ju lixom mest skit. Fast detta var ett blÄtt skÄp att stÄ..

Redigerat av KillwithSkill
  • Gilla 1
Annons
sadomachine (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Kanske inte sÄ mycket hÄrdrock men.... powerpop typ.

Men bra lÄtar som fan och snyggt gjort.

LÄter inte faster vÀldigt mycket som Chris Isaak`s Wicked game förresten?

Redigerat av sadomachine
Postat

Kanske inte sÄ mycket hÄrdrock men.... powerpop typ.

Men bra lÄtar som fan och snyggt gjort.

Jo det kan stÀmma. Fast kanske mer likt HIM's version pÄ lÄten!

Om man lyssnar med hörlurar sÄ Àr strÄkarna och sÄngen rolig att lyssna pÄ. Sjukt snygga reverbsvansar och stereobild.

Postat

Gött att nÄn mer Àn jag hör det. Jag erkÀnner att jag rycks med men allt jag hört med Within Temptation lÄter lite sÄdÀr..."stulet".

Kanske ska lyssna pÄ skivorna och inte bara radiohitarna.

• 1 mĂ„nad senare...
sadomachine (oregistrerad)
Postat

Lyssnade pÄ plattan idag igen men fick bara bobby ljunggren/ingela pling vibbar....

Postat (redigerat)

Tycker Faster lÄter vÀldigt mkt The Rasmus Nord studios prodd.

Googlade lite och hittade följande info:

www.rocknytt.se-skivrecensioner-within-temptation-the-unforgiving

The Unforgiving Àr producerad av svenske Daniel Gibson som har tillhört bandets samarbetspartners de senaste Ären. Samrebetet Àr riktigt lyckat och det finns verkligen inget halvhjÀrtat över Within Temptation. Det hÀr albumet Àr inget undantag. Sharon den Adel tar verkligen ut svÀngarna med sin röst och tillÄter sig att lÄta "fulare" och mer kraftfull Àn i den soprantroll en del kanske förknippar henne med.

Tendensen att vilja tÀnja grÀnser och utvecklas har funnits dÀr hela tiden. NÀr jag pratade med Robert Westerholt berÀttade han att bandet fortfarande förvÄnas över vad hans fru kan göra med sin röst. Lyssna gÀrna lite speciellt pÄ "Murder" och "Fire and Ice" sÄ hör ni.

Daniel Gibson:

Daniel Gibson.se

Within Temptation - Sinéad:

Om With in temptation och Gibson arrade om ovanstÄende lÄt och kortade ner intro och outro sÄ lÄten

Àr innom ramarna för 3 min. SÄ hade HollÀndarna haft en given topp-10 lÄt i Esc nÀsta Är.

Redigerat av KaH
Postat

Melodifestivalrock Àr inte riktig min kopp te. TÀnk att de lÀt sÄ hÀr en gÄng i tiden:

BĂ€ttre!

• Gilla 1
Postat

Melodifestivalrock Àr inte riktig min kopp te. TÀnk att de lÀt sÄ hÀr en gÄng i tiden:

BĂ€ttre!

SÄ himla mycket bÀttre!!! Det Àr sÄ hÀr det ska lÄta: Tungt! Och inget pop-hits-inspirerat.

Postat

Temptation har ju kommit in pÄ en bana som dom behÀrskar och gör det bra...

Om man vill lyssna pÄ hÄrdare sÄ finns det ju fan sÄ mkt bÀttre Àn det som pikzel lÀnkade till.

Tre minuter in och slutet... fÄr mig att ejakulera

Och Ă€ndĂ„ Ă€r detta jĂ€vligt soft, hĂ„rdpop typ 😉

Sen finns det vÀl ett tak dÀr man inte kan göra det mer aggressivt..

😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.