borgona (oregistrerad) Postat 28 maj 2011 Postat 28 maj 2011 (redigerat) Hur får man till det? Det där när någon gör något och man bara typ: Jag tycker blah.. och så säger den andra något och man bar ja, fast snabbt bara va? Ljudet där 😛 Ofta i komedier 😛 Redigerat 28 maj 2011 av borgona
Linus Postat 28 maj 2011 Postat 28 maj 2011 Hur får man till det? Det där när någon gör något och man bara typ: Jag tycker blah.. och så säger den andra något och man bar ja, fast snabbt bara va? Ljudet där 😛 Ofta i komedier 😛 Jag har svårt att förstå vad du menar. Förklara gärna tydligare, och helst utan att använda bara och typ.
mickestrang Postat 28 maj 2011 Postat 28 maj 2011 Fattar inte riktigt vad du menar. Kan du länka till något klipp där "lp wosh" finns med?
borgona (oregistrerad) Postat 28 maj 2011 Postat 28 maj 2011 Det där ljudet som man hör (motsvarar ett plötsligt avbrott på skivan). Okej, se dialogen nedan: OBS! Dålig! xD - Bra att ni lämnade grisarna på Olssons tomt. - Ja, vi flyttade dem. De är på din tomt. - Bra. (Ljudet) Va? Dålig ja, men för att ni ska få en uppfattning om vad jag menar. När det inte riktigt går som man vill att det ska gå. När man har att göra med inkompetenta idioter t.ex. Som i Hem till Midgård t.ex. 😛
CHAE Postat 28 maj 2011 Postat 28 maj 2011 (redigerat) Hej, nu har jag läst dina båda inlägg fyra gånger och förstår fortfarande inte ett skvatt. Är det LP-"scratchet" du menar? Alltså, ljudet som uppkommer när man drar nålen över en LP? http://www.youtube.com/watch?v=oRp_mVi969I&feature=player_detailpage Vänligen, CHAE Redigerat 28 maj 2011 av CHAE
CHAE Postat 28 maj 2011 Postat 28 maj 2011 Jag har svårt att förstå vad du menar. Förklara gärna tydligare, och helst utan att använda bara och typ. hähä ☺️
borgona (oregistrerad) Postat 28 maj 2011 Postat 28 maj 2011 Tack CHAE 😄 Precis det jag letade efter ^^ Något man kan göra i program eller fixa på andra sätt?
CHAE Postat 28 maj 2011 Postat 28 maj 2011 (redigerat) Tack CHAE 😄 Precis det jag letade efter ^^ Något man kan göra i program eller fixa på andra sätt? Göra det ljudet i något program kan man säkert men jag har då ingen aning om hur 😛 Prova den här sajten. Simma lugnt! /CHAE Redigerat 28 maj 2011 av CHAE
Jetblack Postat 28 maj 2011 Postat 28 maj 2011 Leta upp någon gammal lp som du inte är rädd om (typ med svensk progg, jag hade såna och lekte med när jag var liten). Sedan spelar du in när du rycker tonarmen från den så att nålen drar över vinylen. Skivan lär bli ospelbar efteråt, och du lär behöva byta nål efteråt, men du får ljudet som du söker efter
oioioi Postat 28 maj 2011 Postat 28 maj 2011 Leta upp någon gammal lp som du inte är rädd om (typ med svensk progg, jag hade såna och lekte med när jag var liten). 🙁
Jetblack Postat 28 maj 2011 Postat 28 maj 2011 🙁 Se det från den ljusa sidan, det väckte ju mitt intresse för musik! Hade en gammal lp-spelare också som jag brukade spela alla mina leksaker på. Fattade aldrig att de där stora, skojiga runda sakerna och den där snurrande tallriken hörde ihop ;P
földes Postat 29 maj 2011 Postat 29 maj 2011 Se det från den ljusa sidan, det väckte ju mitt intresse för musik! Hade en gammal lp-spelare också som jag brukade spela alla mina leksaker på. Fattade aldrig att de där stora, skojiga runda sakerna och den där snurrande tallriken hörde ihop ;P Själv tryckte jag in mackor i pappas nya fina bandspelare. Vad dum man var när man var liten! Till ts: Det första ljudet på samplingen Linus länkade till är ju det ljud du var ute efter:) /Chrille
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.