Zakyath Postat 25 maj 2011 Postat 25 maj 2011 (redigerat) En fattig student här som helst inte vill låta någon annan fixa problemet! Tänkte köra ner superlim i hålen först... däremot är det ju jävlans tryck från strängarna. Hur löser jag detta? Hålen är så stora att skruvarna sitter helt löst. Redigerat 25 maj 2011 av Zakyath
wellness music Postat 25 maj 2011 Postat 25 maj 2011 Hej! Använd epoxi som utfyllnad. Vässa vässa en tändsticka och peta ner epoxin i hålet. Sedan borrar du nya hål med samma diameter som kärnan på skruven. En annan variant är att borra ut hålet med en större borr och limma i rundstav som du sedan skruvar i. Lycka till! / Björn
Peter Roos Postat 25 maj 2011 Postat 25 maj 2011 (redigerat) Ta tändstickor, träplugg eller något likvärdigt (och dela dessa om de inte får plats), lägg trälim på dessa och stoppa ner i hålen. Slipa av ojämnheterna sen det torkat och skruva fast stämskruvarna, kommer att funka. Mvh/ PS: Wellness Music var snabb! 🙂 Redigerat 25 maj 2011 av Sleap
Zakyath Postat 1 juni 2011 Trådstartare Postat 1 juni 2011 För framtida sökare kan jag säga att jag tog tändstickor, smörade in dem i superlim och tryckte ner i hålen... lät det stå över natten och knipsade bort tändstickorna, funkade finfint! ☺️
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.