Jump to content
Annons

inköp av monitorer, A7x eller A8x?


Distadgurka

Recommended Posts

Hello!!

Är i gång med ett inköp av monitorer. Har lyssnat på massa olika och fastnat för Adams A7x.. Men har inte kunnat lyssna på A8x nånstans..

Så min fråga är om det är värt den extra tusenlappen för att köra på storebror A8x?

Eller räcker kanske A7x? Är väll mest basregistret som får en knuff med A8x.

Lev väl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du har ett riktigt väl akustikbehandlat (och stort) rum så kanske A8:orna kan vara ett alternativ. Men annars duger A7:orna mer än väl 🙂 Du drar inte nytta av basen i 8:orna om inte ditt rum klarar av att återge den på ett korrekt sätt.

/Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer. A7X räcker långt. Det är nog mest om man kör mycket med ultralåga syntbasar som man har nytta av den extra krämen i botten - och det är som sagt ändå risk att det inte ger dig så mycket glädje som du räknar med, på grund av rummets inverkan. Det kan vara bättre att referenslyssna på lägsta basen i ett par bra hörlurar istället för att välja den större modellen av monitorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte hört A7X men skillnaden i basen mellan de gamla A7orna och A8X är enorm! Har du ett bra behandlat rum och sysslar med "basig" musik är A8X ett bra köp!!

Redigerat av iGnu
Link to comment
Dela på andra sajter

Alright! Mitt rum är inte speciellt stort!

Sysslar mest med rock ´n roll men vill såklart ha monitorer som täcker hela frekvensregistret.

Har även ett annat system med Sub som jag kommer skifta mellan för referenslyssning osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...