Jump to content
Annons

Om du tröttnat på dig själv -> KÖP HJÄLP


madeinroad79

Recommended Posts

Hej!

Ville bara dela med mig av ett mycket lyckat projekt. Jag = relativ nybörjare inom DAW och musikinspelningstekniken

trots att jag spelat in i studio säkert ett 20-30 tal gånger tidigare men då som medlem i lite olika band, vilket är jävligt kul de med :-)

Jag har till och med gått en kurs på kulturama och har lite koll på det här med elektroteknik.

Men ibland blir det lite segt ibland om man inte får input utifrån.

Så detta är ett tips som hjälpt mig ... detta kanske gäller främst de som är lite nybörjare som jag. Detta för att få (i dina öron en superlåt)

att låta mycket, mycket, bättre.

1) Jag har problem, gör lite låtar som jag tycker är helt ok (ibland) men får inte till det riktigt, tycker att de låter sådär, B, och

allmänt blaze.. Och efter ett tag hör jag inte hur det låter = lyssnat alldeles för mycket på låthelvexxxxet...

2) Eftersom jag sitter i ett rum som inte är behandlat för musik etc så det här med mix etc går ju bort, samt att bra med

en kille/tjej som jobbar med detta ätt kolla på ditt materiel och komma med lite tips etc.

3) Så istället för att köpa ytterligare en grejemojs till din redan överbestyckade arsenal av div olika braåhagrejor..

köp ett pro :-) Som hjälper dig med mix mastring å lite allmät tyckande, så kan DU ängna dig åt KONSTEN 😳

4) Kan bara säja att jag är mycket nöjd med resultatet och ni som röstade i ACDC festivalen kanske känner igen låten

ok kan hålla med om att den inte riktigt passade in då, men va gör man när man inte har tillgång till alla roliga grejor i

replokalen.... Jag tycker att den blev ganska cool 😆

Å föresten tack igen Johan, å utan att göra reklam för en viss studio etc vill jag bara göra reklam:

För iden: SÖK HJÄLP "out there" 😄 Rock on

en länk till en av MINA "hits" om ni vill lyssna, helt frivilligt förstås: http://www.ubetoo.com/madeinroad79/46893

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...