Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Nu har det i den här jävla hålan har strömmen gått två gånger under ett par dagar. Och naturligtvis samtidigt när jag suttit och mixat i datorn.

Funderar på att slå till på en PSU från APC http://www.apc.com/site/apc/index.cfm

Men vad ska man ha för styrka? Jag har försökt hitta info om hur pass strömhungrig min Mac Pro är men hittar inget.

Nån som vet vad dom drar i ström?

Det ska ju bara räcka till att kunna spara och stänga ner datorn. Men helst oxå då med skärm. Har två 23 tums LED Cinema Display så man ser vad man stänger ner ifall man har flera program uppe.

Kom gärna med idéer och inputs 🙂

Glad Påsk! 🙂

Annons
Postat

Tjo, vet du vad det är för watt på PSUn i Pron?

Såg någon annan köra en mac pro på:

APC BACK-UPS RS 1300VA LCD 120V

Dock inte motsvarande din modell, din är kraftfullare och har eventuellt starkare PSU med.

Postat

Tjo, vet du vad det är för watt på PSUn i Pron?

Såg någon annan köra en mac pro på:

APC BACK-UPS RS 1300VA LCD 120V

Dock inte motsvarande din modell, din är kraftfullare och har eventuellt starkare PSU med.

Nej jag har ingen aning vad mkt den drar. Har googlat som fasen men inte hittat nåt vettigt. Inget hos apple eller i datorn...

Det är ju det, det hänger på. Vill ju ha en som klarar av när väl strömmen går... Ej heller inte köpa en som är overkill, onödiga pengar att lägga ut!

Postat

Nej jag har ingen aning vad mkt den drar. Har googlat som fasen men inte hittat nåt vettigt. Inget hos apple eller i datorn...

Det är ju det, det hänger på. Vill ju ha en som klarar av när väl strömmen går... Ej heller inte köpa en som är overkill, onödiga pengar att lägga ut!

Kanske värt att maila applesupporten ändå. Hittar inte heller någon info om det.

Postat

Kanske värt att maila applesupporten ändå. Hittar inte heller någon info om det.

Ja, det får bli det! Återkommer med mer info senare om detta!

Jag misstänker att det ligger över 1100w

Postat (redigerat)

OT: Denna borde bo under Datorer/Tillbehör

OnT: Har lite kontakter som kör med Mac Pro + UPS, kan kolla vad de använder för något. Återkommer!

Annars så kan du köpa en billig strömmätare och kolla själv. Allt beror ju på belastning osv.

Redigerat av Ridpojken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.