Jump to content
Annons

Traci Lords technoundergroundprinsessa ?


Egghuvud

Recommended Posts

Läste hennes självbiografi. Den känns väldigt amerikansk så att säga. Hon berättar om att hon varit/ är (!?) en techno underground ikon. Har jag aldrig hört talas om. Hon lärde sig Dj:a på tre veckor och var sedan ute på turné och hon namedroppar å de fruktligaste...Det är Moby hit och Moby dit. Moby är väl mainstream eller?

Hmmm Är det någon som hört henne? Är hon så kultig som hon påstår?

obs jag är inte ute efter att snaska eller baktala henne. Jag moraliserar inte över hennes förlutna eller så. Hon verkar haft en taskig uppväxt och har blivit både utsatt för övergrepp och annat otrevligt, så det är strongt att hon kommit igenom det, men technoundergroundprinsessa??? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fan vad kul! Jag läste precis klart den boken i helgen och reagerade på precis samma sak. Tror att det är något överdrivet. Minns att hon släppte en singel för några (många?) år sedan, men tror inte den fick någon större uppmärksamhet....eller minns jag helt fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad kul! Jag läste precis klart den boken i helgen och reagerade på precis samma sak. Tror att det är något överdrivet. Minns att hon släppte en singel för några (många?) år sedan, men tror inte den fick någon större uppmärksamhet....eller minns jag helt fel?

Hon kan ju förståss ha varit en ikon i Amerikat. Där narcissismen är ett mellannamn. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste den nog mest för att få mina fördommar bekräftade av hur cynisk poorvärlden är i att utnyttja redan svaga individer. Ett gripande dokument över en ung kvinnas kamp för att skaka av sig världens fördomar och skapa sig en identitet där hennes förflutna accepteras och förstås utifrån bristerna i tidigt omhändertagande.

Sedan vet jag inte om det stämde. Jag tycker snarare att jag fick mina fördommar bekräftade om amerikanska värderingar (snart i var mans mun för att travestera en gammal reklamslogan).

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch, vad är det för skräplitteratur Ni läser, pojkar?!

Jag läste den för att jag var nyfiken på hennes egen berättelse om sitt liv. Hon är ju trots allt lite av en levande legend 😲. Dessutom hade den fått ganska bra recensioner. Jag blev faktiskt lite besviken måste jag säga. Den var simpelt skriven och innehöll ingen som helst analys/avslöjanden om porrbranschen, aktörerna, vad som driver dom etc. Tror inte boken skulle kunna omvända en porrförespråkare till en porrmotståndare om man säger så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...