Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Tänkte höra ifall ni har några tips på schyssta synthar/pluggar som innehåller fina och mäktiga arp och lead ljud.

Jag är ute efter något som Axwell använder i sin remix till One Look t.ex: http://www.youtube.com/watch?v=S5UchQfQz2Y (kommer in @ 0.30)

Eller Avicii i många av sina låtar, t.ex arpen som kommer in @ 1.20:

och även ljuden i leadsen innan.

Ja ni hajar vinkeln! Det ska vara vackra ljud som blir lite dreamy..

Självklart så förstår jag ju att man skruvar till mycket ljud själv och att det inte finns presets till dessa rakt upp och ner, men om ni har några Soundbanks/UA's (använder Logic) samt synthförslag, så är jag mer än tacksam! Vill skapa vackra arpeggios.

Har även införskaffat Nexus 2 (köpt och fått hem usb + cd) och undrar om det finns några bra expansions att ladda ner till detta? Om det inte alls går att ladda ner, har ni några förslag på bra expansions som är värda att köpa från REFX till just Nexus 2?

Kollade även in Goliath som synth, något bra?

Tack på förhand!

Annons
Postat

En synth med awesome arpegiator är mono/poly men den är är ju hårdvarusynth. En populär mjukvarusynth som används är Synth1.

Postat (redigerat)

En synth med awesome arpeggiator är mono/poly men den är är ju hårdvarusynth. En populär mjukvarusynth som används är Synth1.

Redigerat av Uozon
Postat

Mono/Poly finns visst som mjukvara.

Visst måste liknande ljud finnas i Nexus, dra ner filtret och behåll en filterenvelop med kort decay.

Annars skulle jag rekommendera dig Reason eller Sylenth1.

Postat

Jag har Sylenth1, och köpte även Nexus 2, men tycker inte nexus 2 har så bra sounds ändå :/ enbart när det kommer till trance liknande ljud.. Mono/poly ska jag kika in! samt Synth1.

Postat

Men är den lika bra som hårdvaran?

Ja, låter lika bra som hårdvaran kan jag skriva under på.

Att man sedan får klicka och dra med musen istället för att vrida rattar är en annan femma.

Vad gillar du inte med Sylenth1? Den kan med 100% säkerhet skapa ljuden du länkade till.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.