Jump to content
Annons

Bandnamn?


tarzan

Recommended Posts

Tja, jag och några kompisar har nyligen skapat ett band, vid namn...ja...de är det jag undrar över :-)

För övrigt spelar vi rock, och är väldigt inspererade av Wolfmother.

Ett namn jag kom på va Red Fur, alltså röd päls. (inte lika coolt på svenska, men på engelska tycker jag det verkar nice) men när jag sa namnet så tyckte en del att det var

bögigt. Jag har personligen inget emot något som är bögigt, men vill samtidigt inte att folk ska tycka att vi har ett töntigt namn, eftersom dom kanske anser att någonting bögigt då är töntigt :-S

andra namn är stone stonecloud run for the monkey (😄), som kanske är lite för härmat Rolling Stone. Jag har ingen aning, men säg vad ni tycker om Red Fur och Stone, och ge gärna andra tips på hur vi ska komma på ett bra namn till bandet.

Tack :-D

Redigerat av tarzan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker red fur är kanon. Känns det fjolligt kan ni ju ta black fur eller lägga till ett y, red fury

Jaså? 😄 skönt att höra. Vi får väl gå igenom färgerna och komma fram till det bästa, jag och bandet

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för förslagen, jag är trummis i bandet utan namn, vi bråkar faktist mellan om vi ska heta Fur eller Fury. Jag tycker Fury låter bättre, vad tycker ni?

Redigerat av Jony
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tja, Jony här och jag är trummis i Red fury, som jag nu valt att kalla bandet. Tack Therocker för förslaget 🙂

för er som läser tråden, så skojade han och vi har ej valt ett namn

Redigerat av tarzan
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är svårt med bandnamn nuförtiden. Alla korta och enkla bandnamn är i stort sett upptagna. Dave Grohls nya band fick ju heta Them Crooked Vultures eftersom Grohl hävdade att alla andra namn redan var upptagna! De flesta av de namn som räknats upp här i tråden tror jag att det är stor risk att de redan är upptagna. (Jättetråkigt att det är så, men vad ska man göra...?)

Dessutom är jag rädd att ni får Rolling Stones advokater på er om ni skaffar ett bandnamn som är alltför lika deras namn. Har för mig att de kan vara rätt griniga på den punkten...

Link to comment
Dela på andra sajter

"Red Fur" låter lite som "Indianer i skogen" eller "Lingonvecka" aka mens. Inte speciellt hårt direkt... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

"Pack Of Wolves" vore kanske passande med tanke på "Wolfmother". Låter rätt hårt! "P.O.W"

Link to comment
Dela på andra sajter

"Bitten By Wolves"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade upp räv på wikipedia, och såg att det heter Vulpes på engelska, tycker ni detta låter coolt?

Antar att du menar Latin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade upp räv på wikipedia, och såg att det heter Vulpes på engelska, tycker ni detta låter coolt?

Nej, det är astöntigt.

Men det är bra att det inte är uppenbart engelskt eller svenskt eller något språk direkt. Het något som inte betyder något är mitt tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla böcker ska ju ha så jättelånga namn nuförtiden, ni skulle kunna heta "Det låter kanske inte så bra nu, men det blir bättre sen", eller nåt ;P

Nej, men några tips är ju att använda litterära namn, namn från filmer, eller att ni helt enkelt sätter er med varsitt lexikon eller uppslagsbok och letar efter idéer där. Eller slumpar artiklar på Wikipedia och letar intressanta uppslag. (Men kom ihåg att kolla så att namnet inte redan är upptaget...)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...