Jump to content
Annons

Nybörjare behöver hjälp med Cubase mot arvode


soctor

Recommended Posts

Hej!

Jag söker någon som kan Cubase 5 eller tidigare versioner och som skulle kunna hjälpa mig att förstå enkla grejer som; Midi portar, inputs, outputs, Midi device

manager etc. Har inte köpt ljudkort än, men gör det i dagarna 🙂 Synten och datorn kommunicerar, så man behöver inte hålla på med några knepiga problem 🙂

Vi kan jobba med Windows 7 eller Mac, det viktiga för mig är att lära mig hur en studio med mixer osv funkar i datorn med Cubase som program.

Hör av dig om du är intresserad, jag bor i Stockholm. Eller om det går att förklara på telefon. Messa på 0730-26 70 34

eller mejla till carrolowen@comhem.se eller svara på forumet.

Hälsningar

Oskar

Redigerat av soctor
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ett inlägg räcker!

Läs forumreglerna //forum.studio.se/index.php?act=ST&f=6&t=149&s=

"dubbelpostningar i flera avdelningar inte tillåtna"

+1

https://www.studio.se/index.php/topic/84983-nyboerjare-behoever-hjaelp-med-cubase-mot-arvode/

https://www.studio.se/index.php/topic/84984-nyboerjare-behoever-hjaelp-med-cubase-mot-arvode/

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar kommer förr eller senare om någon är intesserad. Det kan ta någon dag, så ha tålamod.

För din fråga skulle jag rekommenderat Cubase-avdelningen. (Eller kanske "Allmänt".)

Har du funderat på kurs?

Kulturhuset har iaf tidigare haft work-shops med Cubase (för ungdomar under 25).

http://www.kulturhuset.se/default.asp?id=34261&ptid=

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Tack för tipsen ang. god ton på forumet. Förstår vid närmare eftertanke att man inte bör lägga inlägget på för många avdelningar. Vore tacksam (om någon har tid)

för en närmare förklaring om att vara "för skrikig". Är det fel att visa att man är angelägen om att få hjälp? Blir man genast misstänkt för att vara otålig, fräck liksom? Är det HELT FEL att skriva något om arvode? Jag vill ju inte bidra till att forumet blir något slags "blocket" - och förstöra den schyssta stämningen 🙂

Hälsn

Oskar

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Soctor/Oskar! Trevligt att du hittat hit!

Man kan visa att man är angelägen, och jag tycker det är en bra grej att du kan tänka dig att ge arvode.

Dock så ska man vara försiktig med att vara för tjatig här på forumet. Vi som hänger här gör detta för att vi tycker det är kul och då är det inte roligt om folk tjatar och "kräver" svar. Detta är vanliga människor som gör detta på sin fritid, inget annat. Läs gärna igenom reglerna så får du en känsla för vanlig forums "vett och etikett" och om du har fler frågor så får vi ta dem någon annanstans för nu har vi trillat ifrån ämnet (något som inte heller är poppis).

Välkommen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...