Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Om du lägger flera spår i samma edit group och bockar i "Region Selection (Edit)" så kan du klippa och redigera ett spår och de andra följer efter.

Postat

Om du lägger flera spår i samma edit group och bockar i "Region Selection (Edit)" så kan du klippa och redigera ett spår och de andra följer efter.

[/quote

Ursäkta men hur gör man detta? Hittar inte Region Selection.

Postat

Ursäkta min okunskap men hur gör man detta? Hittar inte Region Selection.

Postat

Tyvärr funkar inte detta för just cross-fade:ing (i alla fall inte i Logic Pro 8, som jag har). Jag har samma fråga men har inte kommit på någon lösning. Cross-fade:ar ett i taget i nuläget.

Postat

Hittar inte Region Selection.

I Logic 8 eller 9, tryck x för att få upp mixern. Markera de spår du vill ska redigeras (bl a crossfade) tillsammans. Högerklicka sedan i det tomma fältet ovanför regel/fader och pan. Välj en "group" och redigera sedan inställningarna.

Vill du att den enbart ska gälla redigering ser du till att enbart Region Selection är ibockad.

Tyvärr funkar inte detta för just cross-fade:ing (i alla fall inte i Logic Pro 8, som jag har). Jag har samma fråga men har inte kommit på någon lösning. Cross-fade:ar ett i taget i nuläget.

Jo, om du crossfadear med hjälp av fade-parametrarna i inspector (eller vad det heter längst uppe till vänster). I Logic 9 tror jag ävne det gller om man ctrl+shift-klickar på en region som ingår i gruppen.

Markera spåren du vill ha crossfade på , Välj crossfade i Audiorutan uppe till höger , ställ in Crossfade tid.

Skillnaden mellan att göra som picazzo eller som jag föreslår är att man slipper markera spåren varje gång man gör en edit om man använder "group".

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.