Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag har ett problem med ett av ljuden i Vengeance House Pack 2. Det är ett av de ljuden som ligger i mappen "Synth". Det är ju inga riktiga pluggar bara ljudklipp alltså. Det gäller ett piano ackord som finns i ljust, mellan och mörkt. Jag har lagt ihop detta på varsitt MIDI spår så att de bildar en snygg melodi. Iallafall så klingar de för länge efter anslaget och ljudet blir "grötigt" och flyter ihop för mycket. Jag vill alltså korta av efterklangen men hur? Förlåt om jag var dålig på att förklara... 😊

Annons
Posted

Provat att justera med release ratten?😛

Jag men det låter väldigt dåligt då. Liksom att ljudet är på topp först och sen jättesnabbt går ner.

Posted

Jag vet ju att ljudet snabbt går ner när du dragit "release Linjen" för mkt bakåt...Sen vet ja inte hur du dragit dom andra rattarna...Men tror fortfarande att det är releasen:P

Posted

Annars går det ju att justera Tension på release-kurvan så att den buktar uppåt istället för neråt.

Då blir nertoningen trögare.

Channel Settings - INS - VOL - Time/TNS - TNS - justera release-ratten efter behag.

Mvh Johan / WAGolfer

• 1 month later...
Posted

Annars går det ju att justera Tension på release-kurvan så att den buktar uppåt istället för neråt.

Då blir nertoningen trögare.

Channel Settings - INS - VOL - Time/TNS - TNS - justera release-ratten efter behag.

Mvh Johan / WAGolfer

Antingen det eller så "CRF'ar" du ljudet som jag kallar det. Klicka upp samplern med ljudet i sen drar du bara till CRF-knoben så dom röda markeringarna dyker upp på ljudvågen i samplern. Detta betyder att om orginalsamplen är "========" så lång och efter du CRF'at ljudet så bestämmer du själv i pianorollen hur lång du vill att samplen ska bli. T.ex. "===" så lång.

Ganska dålig förklaring men jag tror nog du förstår lite 🙂