Jump to content
Annons

För lång efterklang!


JLindberg

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett problem med ett av ljuden i Vengeance House Pack 2. Det är ett av de ljuden som ligger i mappen "Synth". Det är ju inga riktiga pluggar bara ljudklipp alltså. Det gäller ett piano ackord som finns i ljust, mellan och mörkt. Jag har lagt ihop detta på varsitt MIDI spår så att de bildar en snygg melodi. Iallafall så klingar de för länge efter anslaget och ljudet blir "grötigt" och flyter ihop för mycket. Jag vill alltså korta av efterklangen men hur? Förlåt om jag var dålig på att förklara... 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...

Annars går det ju att justera Tension på release-kurvan så att den buktar uppåt istället för neråt.

Då blir nertoningen trögare.

Channel Settings - INS - VOL - Time/TNS - TNS - justera release-ratten efter behag.

Mvh Johan / WAGolfer

Antingen det eller så "CRF'ar" du ljudet som jag kallar det. Klicka upp samplern med ljudet i sen drar du bara till CRF-knoben så dom röda markeringarna dyker upp på ljudvågen i samplern. Detta betyder att om orginalsamplen är "========" så lång och efter du CRF'at ljudet så bestämmer du själv i pianorollen hur lång du vill att samplen ska bli. T.ex. "===" så lång.

Ganska dålig förklaring men jag tror nog du förstår lite 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...