Jump to content
Annons

Synt med orkesterljud


SFN

Recommended Posts

Tänkte höra om ni har förslag vad som skulle funka bäst vad det gäller att använda olika orkesterljud i elektronisk musik.Jag vill ha bra pianon,stråkar,blåsinstrument,körer med mera.

Har i dagsläget en akai Mpc sampler.

Antar att det inte fungerar så bra att sampla pianon och mappa ut på padsen för atta sen spela in.

Finns det annars bra samplingscd med orkesterljud.Inga loopar utan enstaka ljud.

Alternativ är att använda sig av dator med program som kräver någon form av spelare man måste köpa till som tex kontakt som mjukvarusampler.

Big Fish Audio eller Eastwest har ju alternativ men känner jag får mer gjort med hårdvaruinstrument.

Alltså återstår också att använda mig av workstation typ Korg M-50,yamaha Mo6, Roland Juno Gi,Kurzweil Pc361 eller Clavia Nord wave,Nord electro med synt och samplingplayer och likadant Waldorf Blofeld.

Alla dom har ju också då tillgång till bra elektroniska ljud.

Tar tacksamt emot förslag på andra alternativ eller vad ni skulle rekommendera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
sadomachine (oregistrerad)

Första generationen av Roland FantomX borde inte vara så dyr...., jag hade svårt att sälja min för nåt år sen så nu agerar den midikeyboard i min studio.

Link to comment
Dela på andra sajter

En Kurzweil K2000 borde gå att finna för ca 2000:- numera.. En riktigt bra synth med riktigt bra orkesterljud.

Hade en själv som jag köpte 1992 för 32 000:- med samplings-option och "hela" 32 MB Ram samt 100 MB hårddisk.. sålde den 2003 och fick 7500:- för den 🙂

Kolla in http://www.synthmania.com/k2000_v3.htm så kan du höra hur orginal presets låter på den dessutom!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
VHS (oregistrerad)

en klassiker om du hade spelat metal är Kord X5D

används av dimmu borgir och children of bodom? tror jag det var..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...