Jump to content
Annons

Missljud i mina projekt


Legolas

Recommended Posts

Hoppas nån kan hjälpa mej med detta eller om nån har haft samma problem som jag. Jag kör med Cubase SX och spelar in både audio och kör med med VST intrument samtidigt på mina projekt. Problemet är att när jag har kopplat på 2-3 VST Intrument (tex Atmosphere , Reason-Revire , Grove Agent mm ) samt nått Audiosår på mitt projekt så kommer det ett fruktansvärt missljud ibland. Det låter ungefär som en rundgång fast värre!!

Jag har kollat med VST Performance och den ligger på 30 % vid Play. Jag har en AMD 2800 med 1Gb RAm och ett M-Audio 1010LT. Jag har installerat den senaste drivrutinen. Har också provat att byta från SX1 till SX2 men missljudet kommer tillbaka. Är det någon som haft samma problem som kan hjälpa mej? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter som en ondskefull digital rundgång som piper i ett par sekunder och sen går över? I så fall har jag samma problem. Jag kör också på SX 2 med ett Delta Audiophile 2496 fast det va samma problem med SX 1. Oftast går rundgången över men ibland hänger skiten sig. Som sagt, det är när VST-instrument blir inblandade det händer. Tänkte knuffa upp detta lite, vore görbra om nån visste vad det beror på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...