wannabe DJ (oregistrerad) Postat 20 februari 2011 Postat 20 februari 2011 Har nyligen köpt ny dator, fixade FL 9 (från fl 8 som jag använt tidigare). Pluggade in min M-audio keystudio 49i(inbyggt ljudkort) och installerade dom senaste drivrutinerna. Trots det brusar det en hel del i fl när man kör i låg latency. Om jag höjer latencyn avsevärt så försvinner problemet. Det konstiga är att datorn är 10ggr bättre än den förra där allt funkade felfritt på låg latency. Sen får jag även ett felmeddelande där det står: The ASIO sample rate is not supported by one of the USB interfaces! Please check your sync settings in the Control Panel. what to do? /Tack på förhand
Gilbert Postat 21 februari 2011 Postat 21 februari 2011 Det konstiga är att datorn är 10ggr bättre än den förra där allt funkade felfritt på låg latency. Den kanske har 10 gånger högre prestanda än din förra men detta betyder tyvärr inte automatiskt att den är en bättre musikdator. Du kan ha en monsterdator prestandamesigt som trots detta är värdelös som musikdator.
wannabe DJ (oregistrerad) Postat 21 februari 2011 Postat 21 februari 2011 Förstår vad du menar Gilbert, nu har jag ju dock avsiktligt köpt en dator som ska funka bra till musikskapande. Lyckas få det att funka tillslut och har egentligen inget svar på vart felet låg.....riktigt skumt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.