Jump to content
Annons

M-audio fast track pro problem


Rickis

Recommended Posts

Tjabba. Köpte precis ett Pro fast ljudkort. Jag får ljud genom monitorerna och lurarna men jag får ingen insignal genom micken. Fantommatning och allt är på. Är det någon inställning som jag har missat eller vad kan det vara?. Andvänder Logic och kör en Imac dator. Tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fick det att funka tillslut=). Två andra frågor: Jag var tvungen att ställa Sample Depth på 16 bits för när jag hade på 24 så vart det konstigt ljud i monitorerna/hörlurarna.Det var på själva ljudkorts panelen. Kan man köra på det? och vad menas med det?. Den andra frågan: När jag spelar in/lyssnar blir det bara ljud i en monitor/lur. Hur ställer man in så att man får ljud i båda lurarna/monitorerna vid inspelning och lyssning. Ny i branchen så det e lite klurit för mig. Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska spela in på ett monospår, inte stereo.

När jag spelar in/lyssnar blir det bara ljud i en monitor/lur. Hur ställer man in så att man får ljud i båda lurarna/monitorerna vid inspelning och lyssning.

Skumt, har du 24 bit inställt även i Logic ?

Jag var tvungen att ställa Sample Depth på 16 bits för när jag hade på 24 så vart det konstigt ljud i monitorerna/hörlurarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått fart på det nu så att jag kan lyssna i båda lurarna osv. Logic är inställt på 24bits inspelning. Men mitt ljudkort är jag tvungen att ha inställt på Sample depth: 16 bits istället för 24. Har jag på 24 så blir det ett konstit ljud från monitorerna vid lyssning. Typ nåt sprak/knaster. Vad kan det vara och gör det mkt skillnad om det är inställt på 16bits?.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...