Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Snälla tomten...inför nästa år så undrar jag om det kommer att finnas...

Jag skulle behöva en en bärbar spelare som kunde skicka ut fyra kanaler i minst 16bit 44.1kHz. Ett stereopar för trummor och ett stereopar till syntar för användning i livesituationer.

Jag brukar använda DAT men det hade varit trevligt att kunna separera för att underlätta för min livemixare.

Någon som har någon bra lösning redan nu?

Annons
Postat
Digitalporta...?

Kort inlägg av Claes? 😛 ... mindre än 3 rader text? 😳

Har du feber? 😛

Postat

Precis, digitalporta.

Om du dock vill göra en redig overkill så kan du ju alltid skaffa en laptop med ett ljudkort med 4 utgångar.

Postat
Digitalporta...?

Kort inlägg av Claes? 😮 ... mindre än 3 rader text? 😛

Har du feber? 😛

😛

Kort och koncist för en gångs skull. 😳 Det är ju svårt att komma på något annat som skulle kunna passa i denna situation...

Postat (redigerat)
Precis, digitalporta.

Om du dock vill göra en redig overkill så kan du ju alltid skaffa en laptop med ett ljudkort med 4 utgångar.

Tja...goda tankar är två...men jag tycker att det vore dags för något i form av en iPod eller liknande med hårddiskinspelning med flera kanaler ut. Jag får väl damma av min gamla Roland VS-880 och köra trummorna på mastern och syntarna på send.

Redigerat av Dr Arthur Krause
Postat (redigerat)
...men jag tycker att det vore dags för något i form av en iPod eller liknande med hårddiskinspelning med flera kanaler ut.

Mmm....och det kommer säkert bli jättelätt för Apple att motivera den förändringen hos majoriteten av användarna ;-) Skulle möjligtvis vara schysst för DJs som ville cua ett spår i hörlurarna, men jag vete sjutton alltså. Tror att det kommer självuppvärmande hotdogs innan detta.

Redigerat av Pluffo
Postat (redigerat)

🙂

"självuppvärmande hotdogs".... 😳

Det finns ju såna där små "ficksequensrar" också. T.ex. Zoom PS04 o Tascam pocketstudio 5... Borde väl nästan va nåt åt det hållet du pratar om, Herr Doktor, fast med lite fler möjligheter...

Redigerat av android

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.