Dr Arthur Krause Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 Snälla tomten...inför nästa år så undrar jag om det kommer att finnas... Jag skulle behöva en en bärbar spelare som kunde skicka ut fyra kanaler i minst 16bit 44.1kHz. Ett stereopar för trummor och ett stereopar till syntar för användning i livesituationer. Jag brukar använda DAT men det hade varit trevligt att kunna separera för att underlätta för min livemixare. Någon som har någon bra lösning redan nu?
brojd Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 Digitalporta...? Kort inlägg av Claes? 😛 ... mindre än 3 rader text? 😳 Har du feber? 😛
Pluffo Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 Precis, digitalporta. Om du dock vill göra en redig overkill så kan du ju alltid skaffa en laptop med ett ljudkort med 4 utgångar.
Claes Holmerup Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 Digitalporta...? Kort inlägg av Claes? 😮 ... mindre än 3 rader text? 😛 Har du feber? 😛 😛 Kort och koncist för en gångs skull. 😳 Det är ju svårt att komma på något annat som skulle kunna passa i denna situation...
Dr Arthur Krause Postat 1 februari 2005 Trådstartare Postat 1 februari 2005 (redigerat) Precis, digitalporta. Om du dock vill göra en redig overkill så kan du ju alltid skaffa en laptop med ett ljudkort med 4 utgångar. Tja...goda tankar är två...men jag tycker att det vore dags för något i form av en iPod eller liknande med hårddiskinspelning med flera kanaler ut. Jag får väl damma av min gamla Roland VS-880 och köra trummorna på mastern och syntarna på send. Redigerat 1 februari 2005 av Dr Arthur Krause
Pluffo Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 (redigerat) ...men jag tycker att det vore dags för något i form av en iPod eller liknande med hårddiskinspelning med flera kanaler ut. Mmm....och det kommer säkert bli jättelätt för Apple att motivera den förändringen hos majoriteten av användarna ;-) Skulle möjligtvis vara schysst för DJs som ville cua ett spår i hörlurarna, men jag vete sjutton alltså. Tror att det kommer självuppvärmande hotdogs innan detta. Redigerat 1 februari 2005 av Pluffo
android Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 (redigerat) 🙂 "självuppvärmande hotdogs".... 😳 Det finns ju såna där små "ficksequensrar" också. T.ex. Zoom PS04 o Tascam pocketstudio 5... Borde väl nästan va nåt åt det hållet du pratar om, Herr Doktor, fast med lite fler möjligheter... Redigerat 1 februari 2005 av android
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.