Jump to content
Annons

lillbabs - Ny i forumet


lillbabs

Recommended Posts

Hej,

tänkte skriva en liten presentation av mig själv, även om jag har funnits med ett tag.

En gång i tiden, i början av 80-talet, var jag ung och vacker (nåja, ung i alla fall).

FMAK sände radio, tjejerna hade tuperat hår och OKEJ var en auktoritet på vad

som var inne. Det största och häftigaste i syntvärlden var en Jupiter 8

och en studio med fler kanaler än 4 var ouppnåelig. Man skickade demos till skivbolag,

deltog i talangjakter, spelade ute, repade febrilt och spelade in episka mästerverk på kassett.....ack ja, dessa tider....

Med tiden försvann popstjärnedrömmarna och ersattes med "vanligt" jobb, familj, hus, lån etc.

Så en dag bläddrade man igenom en datortidning och såg att allt det man en gång kunde ha gett sin vänstra

arm för (t.ex. massor med "bandkanaler", dyra reverb, samplers) fanns att köpa som pluggar till en PC... nästan gratis!

Så, nu sitter jag hemma och filar på episka mästerverk igen, med obegränsad polyfoni, 16-bitars brusfri digital inspelning

och alla gamla syntar man en gång ville ha.

Låter det bättre då? Nja....det brusar i alla fall mindre. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen ! Ja, inte saknar man portastudio eller brusiga Boss pedaler a´1200 kr. styck , välkommen till en skinande digital högglanspolerat värld, vem trodde att det var möjligt ? Vi farbröder får kollektiv nypa oss i armarna och ödmjukt falla på knä inför det stora äventyr som väntar i studio nirvana.

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen till vårat glada gäng.

Synd att man var för liten på åttitalet för att fatta vad som pågick runt om. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...