Jump to content
Annons

V-amp 2 midi in och ut


lowsnuff

Recommended Posts

Hej!

Har hållit på och lärt mig lite pro tools i nån månad nu och har ett mbox2 mini.

Denne har ju inget midi in.

men det skulle vara kul med ett midiklaviatur för att pilla med lite trummor och sådant. (jobbigt/tråkigt att sitta o trycka på skärmen 🙂 )

jag sitter också på en behringer V-amp 2, som jag förövrigt är sjukt nöjd med 🙂

v-ampen har ju midi in och midi ut.

kan detta lösa mitt problem?

vill ju få midi signalerna in i datorn.

går det att ordna?

tackar för svar 🙂

// Dennis

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

V-AMPens MIDI är tänkt för att skicka instruktioner från ett pedalbord eller skicka/spara presets till o från datorn.

Även om det kanske går att skicka midi-data från t.ex. ett klaviatur via V-ampen (varför man nu skille vilja det?) så behöver du ju ändå en en midi-ingång i datorn där du kan koppla in den.

Skaffa en sladd med 2-MIDI-anslutningar i ena änden och USB i andra. Finns för mellan 300-400 kr.

T.ex: http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=32099&artno=229271

Men ska du ha det till ett MIDI-klaviatur så jobbar ju de via USB nuförtiden och har ofta även MIDI-utgångar dår du kan koppla in gamla MIDI-synthar mm.

Själv har jag en Emu-Xboard som går in i datorn/Cubase med USB och till en gammal piano och ljudmodul via MIDI-kontakten.

Redigerat av Steelham
Link to comment
Dela på andra sajter

supert 🙂

visste inte att de fanns med usb.

trodde det var midikontakten som gällde.

då är det ju lugnt, skaffar alltså bara ett klaviatur med usb som jag kopplar direkt til ldatorn.

så hittar jag det i pro tools.

ibland hänger inte huvudet med, klart man hade behövt midi i datorn/ljudkortet.

// Dennis

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...