Jump to content
Annons

...det verkar vara för lite brudar här! Eller...?


Catti (oregistrerad)

Recommended Posts

Catti (oregistrerad)

Hej på er!

Hoppas ni har det bra så här i juletider allihopa och att ni inte stressar för mycket!

Jag heter Catrin, är 23 år och tänkte säga hej och försöka skapa lite kontakter här på forumet. Det är ofta så att jag i mitt jobb behöver fråga tekniska frågor om allt som har med ljud, musik och instrument att göra. Och vilka vet sånt bättre än ni som är aktiva här??

Jag har själv läst en termin Ljudsättning på musikhögskola, men det är ett tag sen och jag saknar det lite. Man tappar liksom kunskaper när man inte använder dem!

Förutom mitt stora intresse för musik och ljud så jobbar jag även på ett musikföretag som heter OpeningAct. Vi arrangerar förbandstävlingar och DJ-tävlingar tillsammans med världens största artister och jag vill såklart även bjuda in er som är DJ´s, band eller artister att kolla in dessa tävlingar. Det är en sjukt bra möjlighet att nå ut till en större publik!

Hoppas vi hörs!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Väkommen! (...oberoende din könstillhörighet - ang "...för lite brudar...".)

Catrin är väl ett tjejnamn?

De här tävlingarna, var hålls de? Sverige är ganska brett och mycket långt. En gissning är att du bor och verkar i Stockholm, de som bor där brukar nämligen tycka att allt kretsar runt denna plats och att det är helt självklart att det handlar om Stockholm. Men jag kan ju ha fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Catrin är väl ett tjejnamn?

De här tävlingarna, var hålls de? Sverige är ganska brett och mycket långt. En gissning är att du bor och verkar i Stockholm, de som bor där brukar nämligen tycka att allt kretsar runt denna plats och att det är helt självklart att det handlar om Stockholm. Men jag kan ju ha fel.

Vilken plats kretsar det annars kring menar du? 🙂

http://www.openingact.se/ (Just nu två event, ett i Göteborg och ett i Stockholm)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag vet så kretsar det inte runt sthlm.. det beror på vart artisten har sin konsert någonstans. Du kan liksom tävla om att vara förband åt säg ( ett exempel ) acdc i göteborg om dom spelar där, eller i sthlm om dom spelar där.. Mitt förra band va med och tävla om att vara förband till Status Quo i somras och dom hade ju typ 10 gig runt om i sverige som man kunde välja mellan som man ville tävla om 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag vet så kretsar det inte runt sthlm.. det beror på vart artisten har sin konsert någonstans. Du kan liksom tävla om att vara förband åt säg ( ett exempel ) acdc i göteborg om dom spelar där, eller i sthlm om dom spelar där.. Mitt förra band va med och tävla om att vara förband till Status Quo i somras och dom hade ju typ 10 gig runt om i sverige som man kunde välja mellan som man ville tävla om 🙂

Det låter ju ganska bra. I så fall vill jag spela före Johnny Winter. Eller med honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter ju ganska bra. I så fall vill jag spela före Johnny Winter. Eller med honom.

Det va ju inte riktigt så jag formulerade det 😛 du tävlar ju om att vara ( som sidan lyder ) opening act, alltså förband. Sen är det upp till dig om du vinner eftersom man röstar via sms osv. det känns som att vissa ser ner på tävlingar som den här och folk som tycker att dom är positiva haha...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va ju inte riktigt så jag formulerade det 😛 du tävlar ju om att vara ( som sidan lyder ) opening act, alltså förband. Sen är det upp till dig om du vinner eftersom man röstar via sms osv. det känns som att vissa ser ner på tävlingar som den här och folk som tycker att dom är positiva haha...

Jag bara dummar mig en skvätt...

Sist jag tävlade var förra sommarn, om vem som skulle bli svenska folkets sommarpratare i Sveriges Radio. Då vann jag. ☺️

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Catti (oregistrerad)

Tack för alla varma välkomnanden!

OpeningAct är precis som ni säger en plattform för mindre etablerade artister där de kan registrera sig och bli förband till större artister när de har sina konserter eller turnéer runt om i Sverige. Man skapar en profil på hemsidan och väljer sedan själv vilka tävlingar man vill delta i. Just nu har vi en förbandstävling inför White Lies som spelar på Cirkus i Sthlm i februari samt en DJ-tävling där vinsten är att få spela på invigningsfesten av Göteborgs Internationella Filmfestival i slutet av januari. Så om ni känner till några band eller DJ´s så berätta gärna om detta och att möjligheten finns. Vi letar ständigt efter nya artister, band och DJ´s och tycker det är otroligt kul när vi hittar något riktigt bra som vi tror på. Deadline för registrering till White Lies är den 13/1 och till GIFF den 6/1 så det är lite brådskande förstås. Men som sagt, hjälp gärna till och sprida detta om ni vill.

Och angående vart jag bor och verkar så är det på lite olika platser i Sverige. Jag bor i norra Värmland och i Stockholm, och vi har kontoret i Stockholm men våra tävlingar berör hela sverige så det är inget som är direkt koncentrerat till Stockholm (även om de flesta stora konserter är där...).

Hoppas ni haft en riktigt fin jul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla varma välkomnanden!

Ingen orsak! Bara kul med nya medlemmar...

Jag antar att du tittar in lite då och då lagom till nya erbjudanden och tävlingar samt andra stora engagemang (som t.ex. att skriva en låt och vinna ett skivkontrakt) för oss mindre etablerade artister? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

De som bor utanför tullarna brukar känna till att Sverige är ett stort land, och att inte allt kretsar runt Stureplan. 😑

Japp, fast någonstans måste ju själva navet finnas! 🙂 Förhoppningsvis inte vid Stureplan dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...