Jump to content
Annons

Den bästa mp3 konverteraren för os x?


Studiomedlem

Recommended Posts

Annons

tack wiseguy! men nu sökte jag ju inte faktiskt inte en "free mp3 converter OSX", utan jag undrade vilken/vilka som converterde med bäst ljudkvalité. Jag har haft dåliga erfarenheter med windowsconverters som låter skit, men det kanske var länge sen och de alla låter bra nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar använda den som finns i Windows Media player, på högsta kvaliteten 320 kbit/s.. Skulle nåt annat MP3 låta bättre?

Detta är en sån fil. Min egen halvfärdiga låt är det.

http://www.speedysha...a_bort_4_2_.mp3

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar använda den som finns i Windows Media player, på högsta kvaliteten 320 kbit/s.. Skulle nåt annat MP3 låta bättre?

Detta är en sån fil. Min egen halvfärdiga låt är det.

http://www.speedysha...a_bort_4_2_.mp3

olika program jobbar med olika mp3 codec och de kan därför låta olika

sen kan olika codec jobba olika bra på olika kbit/s men när det är så hög kvalitet som 320kbit/s tror jag knapp någon skulle höra skillnad mellan dem

Redigerat av spass
Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag gör en mp3 av nåt och först lyssnar på mp3an direkt i datorn först, och sen laddar den på speedyshare och lyssnar från speedyshare har jag tyckt det låter bättre från speedyshare än orginal-mp3an. Inbillning säkert...

för att lyssna på mp3 krävs en avkodare

jag har för mig att de ska vara av mindre betydelse

men det kan alltså låta olika från samma mp3fil med olika avkodare

EDit: även jag använder switch

Redigerat av spass
Link to comment
Dela på andra sajter

En liten tanke. Varför koda i mp3 istället för aac? Återger inte aac musik på ett bättre sätt än motsvarande mp3?

Jo, åtminstone i högre bitrates. Men mp3 är trots allt fortfarande det vanligaste komprimerade formatet. Men det kan ju vara bra att erbjuda AAC som ett alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man göra det i WMP?? 😮

Ja! Jag min dumskalle höll på som en idiot och laddade hem en massa rippare jag aldrig fattade mig på innan nån vänlig själ berättade att det går kanon. Uppe i WMP finns en klickruta där det står RIPPA. Där finns det, plus inställningar, jag kör på 320 kbps eller vad det nu heter. Man får högerklicka och redigera namnen på låtarna så man hittar dem sen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder iTunes, sen installera bara detta scriptt:

http://dougscripts.com/262

"Drag and drop audio files to this droplet to have iTunes convert them with an encoder selected on the fly (AAC, Lossless, MP3, AIFF, or WAV), restoring iTunes' Preferences-set encoder afterwards. Converted files are saved to a user-selected location. The converted files/tracks are removed from iTunes -- it will be as though iTunes "never saw them"."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah! Vad är fördelen jämfört med Max?

Mest paranoid rippning. 😊😉

AccurateRip jämför mot en databas där andra läst samma CD, samma som används av Exact Audio Copy till Windows. Sedan är det bara petitesser som att XLD är noggrannare med cue-scheman och läser cue/bin (om det nu är något som har betydelse för någon).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...