kallemio Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 (edited) .... Edited January 19, 2006 by kallemio Link to comment Share on other sites More sharing options...
kallemio Posted January 29, 2005 Author Share Posted January 29, 2005 Jag vet att det är irriterande "klick" i bryggan, men det vart nått fel i inspelningen på gitarren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 skön låt 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Smakfullt arrangemang och överlag ett bra mixjobb! Det får en fyra. Men det låter som att du/ni dragit på mycket eq i området 6-10 kHz och sen kompenserat med de-esser eller multibandskompressor. Det är inget fel att göra så, men i det här fallet blev det nog för mycket av det goda. Mina öron är helt utmattade efter första genomlyssningen. Jag tycker låten var slätstruken, den får en tvåa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kallemio Posted January 29, 2005 Author Share Posted January 29, 2005 tack för kritiken! den är lite väl vass, det kan jag hålla med om Link to comment Share on other sites More sharing options...
kallemio Posted January 30, 2005 Author Share Posted January 30, 2005 nån mer borde ju kunna komentera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reason Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Vädigt bra, lite Sting arr över låten, proffsigt Link to comment Share on other sites More sharing options...
tryff Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Tycker det är ett proffsjobb 5 absolut sång/arr en känd artist skulle kunna sälja detta ... men det blir kanske svårt för en okänd att brejka med den, den sticker kanske inte ut så där jättemycke Skulle absolut fortsätta samarbeta med samma team...och röst (hur det nu ser ut) Link to comment Share on other sites More sharing options...
equality Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Jättebra! Jag associerar till Meja. Fin röst men låten passar för lite mer weylande. Luftigt och säkert komp. Bra kör. Orginell och oförutsägbar melodi som kanske kunde varieras något mer. Saknar ett skrikigt gitarrsolo men jag är ju som jag är... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kallemio Posted January 31, 2005 Author Share Posted January 31, 2005 Skulle absolut fortsätta samarbeta med samma team...och röst (hur det nu ser ut) Tack så mkt... Det är bara jag o min sångerska som håller på... Tack ni andra också.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted January 31, 2005 Share Posted January 31, 2005 Snyggt. Bra producerat snygg sång. Det känns trots allt som om det saknas något. Det är svårt att sätta fingret på. Allt finns där. Men något i produktionen gör att det låter lite lamt. osammanhållet. Det fattas lite tryck på något vis. Det blir lite för snällt. triangeln ligger lite väl långt fram i ljudbilden i min lyssning. Risken att den tar överhanden och att man tappar andra saker. 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dede Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Revolutioner är väl till för att förändra världen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kallemio Posted February 3, 2005 Author Share Posted February 3, 2005 Revolutioner är väl till för att förändra världen? Utveckla gärna! Link to comment Share on other sites More sharing options...
venice Posted February 3, 2005 Share Posted February 3, 2005 Jag vet att det är irriterande "klick" i bryggan, men det vart nått fel i inspelningen på gitarren... Tycker de här är en av mina favoritlåter efter å ha hört den på Samsungstar tävlingssidan. Tycker den är asskön!!!! Och de kommer från en norrman 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kallemio Posted February 3, 2005 Author Share Posted February 3, 2005 Tack så mkt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kallemio Posted February 5, 2005 Author Share Posted February 5, 2005 komigendå... massor har ju varit inne i tråden, vaf*n kritisera lite! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håkan Ekberg Posted February 5, 2005 Share Posted February 5, 2005 Kritik å kritik... Låten är bra (punkt) Gör en video och skicka till MTV - Klart! 😆 Håkan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pienny Posted February 6, 2005 Share Posted February 6, 2005 Härlig låt! Ganska oförutsägbar när det gäller harmonisering och även melodi för att vara pop. Det är det som gör den rolig och intressant. Störtskön!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kallemio Posted February 6, 2005 Author Share Posted February 6, 2005 Tackar så mkt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pennudd Posted February 7, 2005 Share Posted February 7, 2005 (edited) Grym låt... Bra producerat, bra sång... Bästa jag har hört här. Jag tycker att melodin påminner lite om sugerbabes. Skulle gärna ha en lite hårdare prodd. Men det är en bagatell i sammanhanget. 😛 Om den här är ett år gammal och låter så här bra skulle jag gärna höra nåt senare som du har gjort... 😎 Edited February 7, 2005 by pennudd Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted February 7, 2005 Share Posted February 7, 2005 Håller med dom flesta andra. Låter fint. Låten är skitbra. Både sången och produktionen låter lite gammal och mossig (tänker mest på svänget då). Ta ut svängarna så vissa saker sticker ut mer. Hon låter lite anonym nu, men jag vill nog skylla det mer på producenten än henne själv. När sången känns lite platt så lämna mer utrymme till den. Skala bort instrument och spela inte över henne utan mer "mot" hennes fraser; då blir hon mycket mer intressant att lyssna på. Men en självklar 4a är det. Bra mix, hade du som mål att göra en radiovänlig poplåt från 1997 hade det varit 5++. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts